« بازگشت »فیلمساز فرهنگی گیلانی پس از ایتالیا به هندوستان رسید

رشت(پانا)-فیلم «بازگشت» جدیدترین اثر شهریار پورسیدیان، فیلمساز موفق و فرهنگی گیلانی برای حضور در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هندوستان انتخاب شد.

کد مطلب: ۸۵۷۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
« بازگشت »فیلمساز فرهنگی گیلانی پس از ایتالیا به هندوستان رسید

این اثر پیش از این برای حضور در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم دین امروز ایتالیا که از ٤ تا ١١ اکتبر ٢٠١٨ (١٢ تا ١٩ مهر ٩٧) در تورنتو برگزار خواهد شد، انتخاب شده بود.
پورسیدیان اظهار داشت: جشنواره یادشده با موضوعات معنوی برگزاری می شود و فیلم بازگشت با لایه های مذهبی ، در ارتباط با مردی است که پس از 23 سال زندان به زادگاهش بازگشته تا فاجعه ای را با برادرش واکاوی کند.
وی توضیح داد: موضوع این فیلم بیشتر حول مقوله زنان و ظلم برآنان به سبب افکار غلط و سنتی در خاورمیانه است؛ بدون اینکه زنی در فیلم حضور داشته باشد.
پورسیدیان فیلمسازی در گیلان را نیازمند حمایت دانست و گفت: متاسفانه حمایت از فیلمسازان در استان ضعیف است و مجموعه ای که بتواند این شاخه از هنر را اسپانسر شده و حمایت کند، وجود ندارد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «بازگشت» با نقش‌آفرینی علی اصغر کهن‌قنبریان، مجید پتکی، مهرناز نوروزی و پرنا اصغری، آمده است: رحیم بعد از تحمل ٢٣ سال زندان به زادگاهش باز می‌گردد تا برادرش را ملاقات کند ...
دیگر عوامل این فیلم که محصول انجمن سینمای جوانان ایران است عبارتند از مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز - تدوین: شهریار پورسیدیان - تصحیح رنگ و نور: نیما دبیرزاده - صدابردار: جاوید حسینی - طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان - منشی صحنه و برنامه ریز: فریبا خرسند - مجری طرح: مهرداد محب علیزاده - موسیقی: سهند نیک نژاد - مدیر تولید: مهرزاد فکری - طراح صحنه: رسول دژاگاه - گریم: آرمین حسن زاده - تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: شهریار پورسیدیان.
فیلم 'وقتی نور می تابد ' از شهریار سیدیان در سال 2010 نیز جایزه هیات داوران جشنواره دین امروز را بدست آورده است.

شهریار پورسیدیان متولد 1358 دارای20 سال سابقه درآموزش و پرورش است. وی اولین فیلم خود را در سال 1385 به نام " میترا" در 27 سالگی ساخته است. پورسیدیان در آموزش و پرورش ناحیه دو رشت اشتغال دارد و تاکنون10 فیلم کوتاه و چندین فیلم مستند ساخته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار