بررسی زمینه های مشترک اسپانیا و استان یزد جهت همکاری

یزد (پانا) - سفیر اسپانیا در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، یزد را به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران دانست که از سوی اسپانیا مورد توجه خاص قرار گرفته و آماده همکاری با استان یزد است.

کد مطلب: ۸۵۷۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی زمینه های مشترک اسپانیا و استان یزد جهت همکاری

« ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا با «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد دیدار و زمینه های مشترک همکاری دو کشور مورد هم اندیشی قرار گرفت.
سفیر اسپانیا بیان کرد: یزد بر مبنای ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف دارد به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران در توسعه همکاری ها از سوی اسپانیا محسوب می شود.
ادواردو لوپز بوسکتس افزود: با حضور در یزد فرصت بازدید از مناطق گردشگری و بافت تاریخی شاخص این شهر فراهم و زیبایی های قابل توجه و ارزشمندی در این منطقه وجود دارد.
بوسکتس اظهار داشت: از قابلیت های صنعتی به ویژه واحدهای تولید سرامیک و فولاد در یزد نیز بازدید و مذاکراتی با تولیدکنندگان و تجار یزدی در این سفر صورت پذیرفته است.
وی افزود: با بررسی هدفمند و رایزنی های متقابل زمینه های همکاری یزد و اسپانیا به نتایج موثری می رسد و نه تنها در صنعت سرامیک و ماشین آلات بلکه در موضوع حفاظت از اماکن تاریخی نیز می توان به مذاکره پرداخت.
سفیر اسپانیا در ایران بیان کرد: یکی از مسئولیت های ما در سفارت اسپانیا بهبود روابط تجاری است تا برای توسعه سرمایه گذاری زمینه سازی و توافق لازم صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد نیز گفت: اتحادیه صادرکنندگان و اتاق بازرگانی یزد با بخش دولتی هماهنگ و به نمایندگی از استان مذاکرات خود را با سفارت تا رسیدن به تصمیم های مناسب پیش خواهند برد.
«علی زینی وند» افزود: اکثریت بخش های تولیدی از جمله فولاد، معادن، بازرگانی ،صادرات و گردشگری با تشکل های تخصصی و فعال توانمند آماده مذاکره و همکاری با بخش های مختلف و مورد توجه از سوی کشور اسپانیا هستند.
معاون استاندار در پایان خاطرنشان کرد: استقبال و تسهیلات جذاب و مناسب مبتنی بر ظرفیت های قانونی در یزد برای اسپانیا و سایر کشورهای آماده همکاری وجود دارد و می توان با تقویت روابط رسیدن به تفاهم نامه های عملیاتی را پیگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار