رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

واگذاری مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) مدارس با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی

یاسوج (پانا) ـ رئیس سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد،گفت: برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به وعده‌های غذایی سالم، نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) مدارس در سطح کشور با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) مدارس  با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی

سید نظام مرادی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ساماندهی بوفه‌های مدارس در قالب پایگاه‌های تغذیه سالم دانش‌آموزی با هدف سلامت دانش‌آموزان و نظارت بر مواد توزیعی در بوفه‌ها مورد تأکید مجموعه آموزش و پرورش است و سازمان دانش‌آموزی به عنوان مجری این اهداف را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان با بیان اینکه دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس ابلاغ شده است گفت: این دستورالعمل در سال‌های آینده هم پایدار و قابل اجرا است و در صورت لزوم تغییرات احتمالی و نکات اجرایی مربوط ابلاغ می‌شود.

مرادی تصریح کرد:تحقق منویات رهبری درباره عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای نیروهای وابسته به سازمان دانش‌آموزی، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه دانش‌آموزان، ایجاد نقش فعال اقتصادی برای مربیان و کارشناسان عضو سازمان، تامین منابع درآمدزایی برای تقویت برنامه‌های فرهنگی‌اجتماعی و بهداشتی، ترویج نمادهای ایرانی اسلامی در محصولات تولیدی و توزیعی، عرضه محصولات استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت از جمله اهداف این دستورالعمل است.

وی افزود: آنچنان که در این دستورالعمل تاکید شده است اولویت اصلی سازمان دانش‌آموزی در سطح استان، شهرستان و منطقه در زمینه پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس، نظارت بر عملکرد این اماکن و همچنین کمک به بهبود تغذیه دانش‌آموزان محروم است.

رئیس سازمان دانش آموزی گفت: دستورالعمل ابلاغی شامل همه مدارس دولتی وغیردولتی است و مجوز پایگاه تغذیه سالم (بوفه) از زمان صدور به صورت عادی یک سال اعتبار خواهد داشت.

مرادی با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر پایگاه تغذیه سالم مدرسه از اعضای شورای مدرسه تشکیل خواهد شد، گفت: دریافت مجوز از پایگاه تغذیه سالم ناحیه، منطقه و شهرستان، نظارت مستمر بر فعالیت‌های بوفه مدرسه، بررسی، تدوین و ارائه گزارش مستمر سه ماهه مالی و اجرایی به کمیته تغذیه سالم بوفه، برگزاری حداقل شش جلسه در طول سال تحصیلی و تدوین برنامه عملیاتی سالانه فعالیت بوفه مدارس، وظایفی است که بر عهده این کمیته قرار گرفته است.

رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد مدیر مدرسه را مسئول اصلی پایگاه تغذیه سالم (بوفه) در مدرسه دانست و افزود: تصمیم‌گیری درباره نحوه اداره پایگاه به صورت درآمدی اجاره یا خودگردان با مسئولیت مستقیم او است و در صورت دریافت نشدن مجوز، تنها مدیر مدرسه پاسخگو خواهد بود.

مرادی تصریح کرد: نظارت تخصصی بهداشتی بر فضا و سلامت مواد غذایی ارائه شده در این اماکن از سوی دفتر سلامت و تندرستی و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش انجام می‌شود.

براساس دستورالعمل، فرآیند دریافت مجوز پایگاه تغذیه سالم (بوفه) مدرسه شامل سه مرحله درخواست مکتوب مدیر مدرسه به کمیته بوفه ناحیه/شهرستان یا منطقه؛ بازدید و تایید مکان از سوی کمیته بوفه ناحیه، منطقه یا شهرستان و درخواست اعطای مجوز از کمیته تغذیه سالم استان؛ صدور مجوز از سوی پایگاه تغذیه سالم استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار