همزمان با سراسر کشور توسط بنیاد برکت صورت پذیرفت:

افتتاح 22 مدرسه با ظرفیت 72 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- امام جمعه زاهدان طی ارتباط ویدیویی در مراسم افتتاح 22 مدرسه با ظرفیت 72 کلاس درس در سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به فاصله پوشش معنا دار 85 درصدی تحصیل در این استان با 95 درصدی تحصیل در کشور، آموزش و پرورش به مدد و کمک همه نهادها و دستگاه ها نیازمند است.

کد مطلب: ۸۵۷۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 22 مدرسه با ظرفیت 72 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری که بصورت ویدئو کنفرانس با مسئولان استان برقرار گردید، اظهار داشت: یکی از افتخارات سیستان و بلوچستان، میزبانی رهبر عظیم الشإن انقلاب در زمان تبعید معظم له در دوران ستم شاهی خاندان پهلوی می باشد.

آیت الله گلپایگانی سیستان و بلوچستان را نماد وحدت شیعه و سنی در کشور دانست و بیان داشت: مردمان سخت کوش و فهیم این سامان سال های متمادی است که در کنار هم با برادری،عزت مندی و سرافرازی زندگی مسالمت آمیزی را دارند و به عنوان مرزدارانی غیور مایه مباهات ایران اسلامی هستند.

وی نگاه ویژه و توجه مسئولان به مناطق محروم و دور افتاده را یکی از سیاست های کلان نظام عنوان نمود و افزود: همه این تلاش ها به برکت نظام مردمی جمهوری اسلامی تحقق یافته و هر جا که کار را به مردم واگذار کرده ایم مردم شریف ایران به خوبی آن را تدبیر نموده اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اساس توسعه هر جامعه ای را توجه به موضوع آموزش دانست . خاطرنشان کرد: ترقی و پیشرفت جامعه در گرو تربیت انسان هایی مترقی، باسواد و با بینش و بصیرتی انقلابی اسلامی می باشد.

همچنین حضرت آیت الله سلیمانی در این ارتباط ویدیویی اظهار کرد: جای خوشحالی و خرسندی دارد که استان سرافراز سیستان و بلوچستان از نعمت وجودی بنیاد برکت و خدمات شایان این نهاد انقلابی متنعم بوده و در آینده نیز به فضل الهی خواهد بود.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق عدالت آموزشی، پوشش حداکثری بازماندگان از تحصیل و کودکان لازم التعلیم که با همت جهادگونه مسئولان تعلیم و تربیت استان محقق گشته و کماکان نیز با قوت ادامه دارد را ستود و این موضوع را به عنوان خدمتی شایان در راستای باسواد کردن آحاد افراد جامعه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:از مجموع 110 مدرسه بنیاد برکت در کشور 22 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است.

وی افزود: در گذشته 69 پرژه توسط بنیاد برکت اجرایی شده و اکنون نیز 41 مدرسه در دست اجرا داریم و امیدواریم با تامیین اعتبار هرچه سریعتر آماده تحویل گردد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه تجلی شعار ما "توانسته ایم" در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: قبل از انقلاب 1/5 متر مربع فضای آموزشی استان بوده که از لحاظ استاندارد جهانی می بایستی 8/4 درصد می بود. اما الان 5/2 درصد کشوری و 3/12 درصد فضای آموزشی استان را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار