فرماندار کاشمر

مدارس باید محل نشاط و زندگی باشد

کاشمر (پانا) - فرماندار کاشمر در آیین بازگشایی مدارس با تشکر از فعالیت های انجام شده گفت : مدارس باید محل نشاط و زندگی باشد

کد مطلب: ۸۵۷۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید محل نشاط و زندگی باشد

محمدعلی نبی پور فرماندارکاشمر در آیین بازگشایی مدارس که با حضورامام جمعه وتمامی اعضای شورای اداری شهرستان در دبیرستان فرزانگان دوره دوم همزمان باسراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه در سراسر کشور 14 میلیون دانش آموز امروز در مدارس حاضر می‌شوند، گفت: در تابستان برای حضور در مدارس و آغاز سال تحصیلی تلاش بسیار زیادی شده است.

محمدعلی نبی‌پور با اشاره به اینکه امسال 8000 کلاس درس در کل کشور به کلاس‌های مدارس اضافه شده و 2000 کلاس درس دیگر تا پایان سال به این تعداد اضافه خواهد شد، افزود: دولت برای اجرای این پروژه‌ها حدود 500 میلیادر تومان هزینه کرده است.

وی با اعلام اینکه سیاستی که امسال آموزش و پرورش مدنظر قرار داده را موضوع مدرسه محوری دانست و افزود: مدرسه مجموعه کر و لال نیست که فقط ما بخشنامه کنیم و آن‌ها اجرا کنند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید تصمیم بر تغییر این رویه است، اظهار کرد: مدارس از نشاط، پویایی و خلاقیت دانش آموزان باید استفاده و بهره بیشتری ببرند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این سیاست چند برنامه و اقدام مهم انجام شده است، بیان کرد: در مرحله اول تفویض اختیار بیشتری به مدیران مدارس انجام خواهد شد.

نبی پور با اعلام اینکه دو ساعت از وقت برخی مدارس را آزاد و برای برنامه ریزی فوق برنامه و یا مهارت آموزی تنظیم و در اختیار مدیران مدارس گذاشته شده است، عنوان کرد: این کار به اولیاء و دانش آموزان این فرصت را می‌دهد تا دانش آموزان و اولیاء با برنامه‌ریزی بهتر علاوه بر آموزش و تربیت به موضوع مهارت‌ها فکر کنند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه متاسفانه دانش آموزانی را تربیت کرده ایم با مدارج علمی بالا اما با حداقل مهارت‌های زندگی، گفت: به رغم اینکه بسیاری از دانش آموزان دارای پرونده‌های آموزشی بسیار خوب هستند اما در زندگی روزمره با مهارت‌های اجتماعی، حرفه ای و کاری با حداقل‌ها روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح ملی به این تصمیم رسیده‌ایم که باید به سمتی حرکت کرد که خلاقیت‌های دانش آموزان را شکوفا کنیم، بیان کرد: در همین راستا طرح مدرسه محوری اجرا می‌شود.

نبی‌پور با اعلام اینکه از امسال و سال‌های آینده تلاش می‌شود دانش آموزان علاوه بر آموزش به موضوع مهارت فکر کنند، بر بانشاط شدن فضای مدارس تاکید کرد و گفت: دانش آموزان نباید با اکراه وارد مدارس شوند.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه رقابت‌های منفی از مدارس باید حذف شوند، از وجود 16 مدل مدرسه در کشور خبر داد و گفت: اکنون تصمیم بر این شده که به مرور زمان این مدارس یکپارچه شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که مدارس محل نشاط و زندگی باشد، اظهار کرد: اگر بحث از عدالت آموزشی مطرح می‌شود باید 16 مدل مدرسه را یکنواخت کرد.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه این بدان معنا نیست که همه دانش آموزان با هر هوش تحصیلی با یکدیگر تحصیل کنند، افزود: باید برنامه ریزی شود که همه از فرآیند آموزشی یکنواخت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های دولت تدبیر و امید تا 98 درصد پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی تکمیل شده است، خطاب به داشن آموزان گفت؛ بدون شک اگر پزشک و معلم باشید اما انسان خوبی نباشید نه تنها در زندگی شخصی بلکه در کشور به موفقیت دست نخواهیم یافت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار