رئیس رسانه ملی: خبرنگاران اهل دانش و علم هستند و می دانند که کلمات همانند تیری هستند که شلیک می‌شود

تهران (پانا) - مراسم «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی رسانه ملی» با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون برون مرزی، سفیر فلسطین، نمایندگان جنبش حزب الله، حماس و جهاد اسلامی در تهران و نیز مدیران ارشد و همکاران این معاونت در سالن مولانای مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۷۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس رسانه ملی: خبرنگاران اهل دانش و علم هستند و می دانند که کلمات همانند تیری هستند که شلیک می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در این مراسم که به مناسبت سالگرد شهادت نخستین خبرنگار شهید معاونت برون مرزی «مایا ناصر» خبرنگار شبکه پرس تی وی در دمشق، به تجلیل از خبرنگاران برگزیده این معاونت اختصاص داشت، دکتر علی عسکری رئیس صداوسیما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه ملی به ویژه خبرنگاران شهید معاونت برون مرزی صداوسیما گفت: امسال در دوران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با برنامه ریزی دقیق ،22 بهمن را با وجود فشارها و مشکلاتی که دشمنان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم می کنند، بسیار باشکوهتر و زیباتر برگزار کنیم.

رئیس رسانه ملی افزود: اگر به گذشته و زمان قبل از پیروزی انقلاب نگاهی کنیم به یاد می آوریم که رسانه های دنیا در انحصار ابرقدرت ها (آمریکا و شوروی) بود و مفهومی به نام محور مقاومت و انقلاب اسلامی در جهان شناخته نشده بود.

علی عسکری تصریح کرد: با تولد و پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه رسانه ای هم در کنار آن شکل گرفت و با وجود مشکلات و فشارهایی که همواره وجود داشته، جبهه مقاومت و رسانه های مقاومت توانسته اند به خوبی رشد کرده و با کسب موفقیت های چشمگیر در عرصه رسانه، در اوج توانمندی خود قرار گیرند.

رئیس صداوسیما افزود: صداوسیما در بخش داخلی و پخش برنامه برای فارسی زبانان و بخش بین المللی مسئولیت های بی شماری دارد که در این میان، بخش بین الملل بسیار حائز اهمیت است و امروز قله رسانه های مقاومت شبکه های مختلف در حوزه های برون مرزی وجود دارد و در کنار آن رسانه های حزب الله نیز در کنار ما به ویژه در عراق، یمن و منطقه شکل گرفته است که انحصار رسانه‌ای را از آمریکا و استکبار سلب کرده‌اند.

علی عسکری تاکید کرد: امروز سه نحله مختلف در رسانه وجود دارد که شامل رسانه میانه، رسانه سلطه و رسانه مقاومت است که همین رسانه های جبهه مقاومت باعث شده است رسانه نظام سلطه نتواند هر مطلبی را بگوید چون می داند رسانه های مقاومت ساکت نخواهند ماند.

اکنون محور مقاومت در مقابل رسانه‌های استکبار منفعل عمل نمی‌کند بلکه با جدیت و هوشیاری واکنش نشان می دهد. همانطور که در حمله تروریستی اهواز در ابتدا بسیاری از رسانه های دشمنان به دنبال قدرت نمایی بودند و با حساب و کتاب های خود می خواستند این اقدام وحشیانه را به خود منتسب کنند اما وقتی عملکرد رسانه ای ما آغاز شد، فضا تغییر کرد و ماهیت خصمانه آنها در هدف قرار دادن مردم بی دفاع آشکار شد.

رئیس صداوسیما با تاکید بر قدرت رسانه گفت : قدرت رسانه تا اندازه ‌ای است که امروز بعد از حادثه تروریستی اهواز، یک نوجوان میانماری، عکس محمد طاها کودک خردسالی که در حمله تروریستی اهواز به شهادت رسیده را بر روی شبکه های اجتماعی گذاشته و اعلام کرده است همگی ما یک طاها هستیم.

علی عسکری با اشاره به توانمندی های شبکه های معاونت برون مرزی گفت : شبکه های مختلف این معاونت از توانایی و قابلیت بسیار بالایی برای انعکاس اخبار و رویدادها و رساندن پیام انقلاب به جهانیان برخوردارند و شبکه هایی همچون پرس تی وی، هیسپان تی وی، العالم، سحر، کوثر و .. که هرکدام یک زبان را پوشش می‌دهند و در مناطق مختلف جغرافیایی نفوذ دارند، بسیار فعالانه عمل می کنند و به مهمترین اخبار و رویدادها به شکل بسیار حرفه ای می پردازند و میلیون نفر ببینده دارند که این باعث افتخاراست .

رئیس صداوسیما در مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی تاکید کرد: خبرنگاران، خصلت های ویژه و برجسته ای دارند و ایمان در وجود آنها شکل گرفته است و همین باعث می شود به مناطق پرخطر برای تهیه خبر و کشف حقایق با شجاعت قدم بگذارند و این نشانه ایمان قوی و اتکال به خداوند است. خبرنگاران اهل دانش و علم هستند و تسلط کافی نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامون خود دارند و معنا و مفهوم کلماتی که بر زبان می آورند، می دانند چرا که کلمات همانند تیری هستند که شلیک می شود و مفهوم و تاثیر خود را دارد.

علی عسکری با اشاره به اتفاقات چندسال اخیر در منطقه و نقش خبرنگاران ایثارگر در پیروزی های محور مقاومت گفت: در منطقه شاهدیم آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی چگونه با خیال واهی برای فتح عراق و سوریه، گروه تروریستی داعش را ایجاد کردند و در این راه نیز برای انحراف افکار عمومی و ارعاب مردم منطقه از رسانه های خود کمک گرفتند اما با هوشیاری رسانه های جبهه مقاومت و بازگو کردن اقدامات خصمانه و کثیف و ضدانسانی آنها، به اهداف شوم خود نائل نشدند و ناکام ماندند.

به اعتقاد رئیس رسانه ملی؛ می توان گفت در کنار مجاهدت های جهادگونه سربازان گمنام، فعالان عرصه رسانه نیز نقش مهمی در کسب پیروزی جبهه مقاومت داشتند و اقدامات و جهاد رسانه ای در کنار جهادهای دیگر موجب پیروزی و شکست گروه های تروریستی همچون داعش شد چرا که رسانه های معاند در تمام این مدت به عملیات جنگ روانی، دروغگویی و فریبکاری که جزء ذات و رفتارشان است، اقدام می کردند.

وی ادامه داد: خبرنگاران جبهه مقاومت همواره با تمام خطراتی که در کمین آنهاست در مقابل جبهه کفر ایستاده اند و می توان به جرات گفت خبرنگاران جبهه مقاومت؛ برترین نیروهای فرهنگی و هنری و رسانه ای این عصر و زمانه هستند.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: آمریکا دریافته است که قدرت آینده از کشورهای مسلمان منطقه شکل خواهد گرفت برای همین است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به کانون مقاومت (انقلاب اسلامی) اقدام کردند اما دراین مسیر همواره شکست خوردند و تهاجمات و تهدیدات آنها، ایران اسلامی را قدرتمندتر کرده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: عملیات روانی دشمنان ادامه دارد و اصحاب رسانه باید با همین ایمان قوی به روشنگری و افشاگری توطئه های دشمنان بپردازند و پیام ما به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که با قدرت در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

معاون برون مرزی صداوسیما: اقتدار جبهه مقاومت ناشی از مردمی و فطری بودن پیام انقلاب است

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی نیز در مراسم «گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی رسانه ملی»، برگزاری این مراسم را بهانه ای برای تقدیر از تمام رشادت های خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران میادین پرخطر و مناطق جنگی دانست که نقش تاثیرگذار آنان را در کسب پیروزی های محور مقاومت بار دیگر نمایان می سازد.

معاون برون مرزی صداوسیما با توجه به وظیفه خبرنگاران در روشنگری و بیان حقیقت گفت: روحیه فداکاری و ایثارگری و رشادت خبرنگاران می‌تواند نقشه راهی باشد برای ادامه مسیر اصحاب رسانه تا همچنان با حفظ و تقویت آن، در عرصه رسانه نقش آفرینی کنند.

جبلی تاکید کرد: سیاست و رویکرد رسانه های برون مرزی چیزی جز رویکرد انقلاب اسلامی، پیام مقاومت و پیام ایثار نیست و قدرت نفوذ رسانه های ما، ناشی از قدرت نفوذ انقلاب اسلامی است و ما حامل این پیام هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم زیرا این ارج و ارزش و محبوبیتی که در بین دوستداران نظام جمهوری اسلامی از طریق شبکه های رسانه ملی حاصل شده به خاطر وفاداری ما به آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

معاون برون مرزی صداوسیما خاطرنشان کرد: در سال هایی که پشت سر گذاشتیم همواره شاهد افزایش فشار دشمنان اسلام و هم پیمانان آنها در منطقه علیه کشورمان بودیم و می توان گفت بین افزایش اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با افزایش فشارهای دشمنان رابطه مستقیمی وجود دارد اما باید دانست ریشه این دو با هم فرق دارد چرا که اقتدار جبهه مقاومت ناشی از اصل طبیعی و مردمی و فطری بودن پیام انقلاب است که روز به روز در حال گسترش است چون انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با زبان فطرت مردم صحبت و از مظلوم و مستضعف دفاع می کنند.

جبلی ادامه داد : هر چقدر فشارها بر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت افزایش می یابد، واکنش و عکس العمل دشمنان را می بینیم و در این شرایط ؛ مسئولیت رسانه های برون مرزی این است که این معادله روشن را برای جهانیان تبیین کنند و نشان دهند فشارهای دشمنان بر یاران مقاومت در منطقه، واکنش است نه کنش، انفعال است نه یک حرکت فعالانه و این ما هستیم که حرکت رو به جلو داریم و آنها مجبورند برای جلوگیری از افشاگری ها به ما آسیب بزنند و با وجود تمام کارشکنی ها و مانع تراشی ها که برای خاموش کردن صدای ما انجام می دهند، در موضع انفعال هستند.

جبلی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : حال که در این هفته قرار داریم با یادآوری تمام دلاوری ها و سلحشوری های رزمندگان اسلام، باید این نکته را مدنظر داشته باشیم زمانی در داخل خاک خودمان از مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی دفاع می کردیم اما اکنون مرزهای اقتدار جمهوری اسلامی به اندازه مرزهای معنوی کل گستره جغرافیایی مقاومت، بسط پیدا کرده است.

امروز در کشورهای یمن، فلسطین، لبنان، سوریه، بحرین، عراق ، شمال آفریقا و .. قلمرو مقاومت گسترش یافته است و اگر شاهد طرح شوم معامله قرن برای نابودی آرمان فلسطین هستیم، واکنشی است به موفقیت و افزایش اقتدار جبهه مقاومت و هوشیاری مردم منطقه در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که صورت می گیرد.

معاون برون مرزی تاکید کرد: خلق جماعت های وحشی تروریست درمنطقه همچون داعش، انجام حملات تروریستی کور در کشورهای مسلمان منطقه و به رگبار بستن سربازان غیور کشورمان در رژه دفاع مقدس و شهید شدن زنان و کودکان در این مراسم، نشانه استیصال دشمنان و افزایش اقتدار جبهه مقاومت است.

جبلی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همان طور که خداوند در قرآن کریم وعده داده است یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت باید به این وعده الهی امیدوار باشیم و با قاطعیت، اعتماد به نفس همان طور که تاکنون از هیچ تهدید دشمن ، هراسی به دل راه ندادیم مسیر انقلاب را دنبال کنیم و از خدا بخواهیم این توفیق را بدهد که سربازانی لایق و فداکار برای انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت باشیم.

در حاشیه این مراسم چند ارتباط زنده با خبرنگاران برون‌مرزی رسانه ملی در دمشق، رام‌الله و لندن نیز برقرار و با حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه، سماح الکحله خبرنگار زن شجاع و جسور شبکه العالم در رام الله و روشن محمدصالح خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی در لندن گفت و گو شد.

همچنین با توجه به آن که در این مراسم قرار بود از عهد التمیمی نوجوان شجاع و مقاوم فلسطینی که به تازگی به دلیل مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی، از بند 8 ماه زندان این رژیم غاصب آزاد شده است، با حضور وی و خانواده‌اش تجلیل شود، ضمن نمایش صحنه هایی شورانگیز از ایستادگی دختر قهرمان فلسطینی، از ویدئوی ارسالی وی برای این مراسم، رونمایی شد.

عهدالتمیمی در این پیام ابراز کرده است: «سلام. می خواهم از مردم ایران و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم برای حمایتی که از ما کردند و پوشش خبری بزرگی که برای قضیه من انجام دادند. متاسفیم که نتوانستیم با آنها (در مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما ) باشیم. امیدوارم در آینده با آنها باشیم . ما همگی در ستیز با آمریکا و اسرائیل در یک مسیر واحدیم.»

عهدالتمیمی قرار بود به همراه خانواده خود در این مراسم تجلیل شود ولی به علت کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی نتوانست در ایران و این مراسم حضور پیدا کند.

در این گرامیداشت که به بهانه سالگرد شهادت نخستین شهید معاونت برون مرزی مایا ناصر برگزار شده بود همچنین از 22 خبرنگار معاونت برون مرزی تقدیر شد.

در این مراسم صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران، خالد قدومی نماینده حماس در تهران ،سیدعبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در تهران ، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی، مدیران شبکه المنار ، المیادین و الجزیره در تهران حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار