استاندار گلستان

صادرات گلستان با 62 درصد رشد به 138 میلیون دلار رسیده است

گرگان (پانا) - استاندار گلستان با تاکید اینکه صادرات گلستان با 62درصد رشد به 138 میلیون دلار رسیده است،اظهار کرد:امسال منابع بانکی استان 6.5درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۵۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
صادرات گلستان با 62 درصد رشد به 138 میلیون دلار رسیده است

دکتر سید مناف هاشمی در یکصد و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تسلیت به خانواده شهدای اهواز، تصریح کرد: مطالبات کشاورزان گندم کار،کلزاکار و سیب زمینی کار با رقم 1750 میلیارد تومان بطور کامل تسویه شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای 90 طرح اشتغالزا 449 میلیارد تومان در کارگروه مصوب شده است، افزود: سال96 منابع بانکی استان 40.5درصد رشد داشته که میانگین کشوری 9.5درصد بوده است .
استاندار گلستان برنامه محوری دستگاه های اجرایی در سال 97 را لازم و ضروری دانست و گفت:برنامه ریزی ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مدنظر دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه باید خشکه کاری برنج را در استان فرهنگ سازی کنیم، یادآور شد: با طرح جدید کاشت برنج و همچنین پنبه و توتون قسمت زیادی از مشکلات کشاورزان استان برطرف خواهد شد.
وی با تأکید به اینکه وحدت، همدلی و کمک به صنایع داخلی از طرف بانک ها باید مورد توجه جدی قرار گیردٰ خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی استان بخصوص بانک ها از کارگروه تسهیل حمایت کامل کرده و در پرداخت تسهیلات به بنگاهها تسهیل نمایند.
استاندار گلستان با بیان اینکه بانکها حداکثر سه هفته فرصت دارند تا به پرونده های ارسالی از دبیرخانه کارگروه بصورت کتبی پاسخ دهند افزود: بانکها باید نسبت به عملکرد خود در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده پاسخگو بوده و هر بانک به صورت مجزا و تفکیک شده، گزارشی از تعداد واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی کارگروه، تعداد تسهیلات پرداخت شده و تعداد پرداخت نشده با ذکر دلیل ارائه کنند.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه اختیارات بانکهای استان جهت پرداخت تسهیلات رونق به دوبرابر افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: پیشنهاد این طرح جهت تصویب به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال می شود.
وی رتبه گلستان را در پرداخت تسهیلات رونق پنجم کشور دانست و تصریح کرد: گلستان جز ده استان برتر کشور در تخصیص اعتبارات در سال جاری است و البته باید تلاش کنیم جایگاه استان را بیش از پیش ارتقا بخشیم.
لازم به ذکر است در این جلسه قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید ارائه کرد.
همچنین در این جلسه مشکلات تعدادی از واحد های تولیدی بررسی و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار