مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت در سنندج :

توسعه کیفی درس تربیت بدنی مهم ترین اولویت راهبردی حوزه تربیت بدنی است

سنندج(پانا)-مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت در سنندج ، توسعه کیفی درس تربیت بدنی را مهم ترین اولویت و استراتژی این حوزه نام برد.

کد مطلب: ۸۵۷۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کیفی درس تربیت  بدنی مهم ترین اولویت راهبردی حوزه تربیت بدنی است

محمد جعفری مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش عصر روز گذشته در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد با بیان اینکه در آموزش و پرورش اسناد بالا دستی داریم، گفت : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از شش ساحت تربیتی ، ساحت زیستی و بدنی یکی از ساحت های ششگانه است که به حوزه تربیت بدنی مربوط است .

وی افزود : در برنامه درسی ملی نیز از ۱۱ حوزه یادگیری یک حوزه به سلامت و تربیت بدنی اختصاص یافته است .

محمد جعفری با بیان اینکه در تربیت بدنی میثاق اصلی ما ، برنامه ها ، رویکردها و سیاست های اتخاذ شده بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار داشت : در همین راستا ما سند تحول را تحلیل محتوا کرده ، عصاره آن را گرفته و برنامه ها را به پروژه تبدیل کرده ایم .

وی با تاکید بر این اینکه در همین راستا پروژه های مندرس ، نخ نما و تکراری را حذف کرده ایم، تصریح کرد : به مفاهیم و مندرجات سند تحول بنیادین توجه کرده و اعتقاد داریم شایستگی های پایه دانش آموزان باید افزایش داده شود .

جعفری بابیان این مطلب که باید مدرسه ما مدرسه ای شود که کمترین آسیب های اجتماعی را داشته باشد ، اظهار داشت : برای موفقیت در این کار مدرسه ، منزل و محله برای سلامتی نسل آینده ساز باید در کنار هم باشند .

وی در ادامه گفت : اگر بخواهیم نسلی سالم بسازیم که بتواند آینده کشور را تضمین کند باید موضوع تربیت بدنی در مدارس تقویت و کیفی شود، زنگ تفریح ساختار مند و به سمت فعالیت های بدنی برود .

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت در ادامه به سیاست های هفتگانه حوزه تربیت بدنی پرداخت و برنامه محوری فعالیت ها ، مدرسه محور نمودن فعالیت ها ، اخلاق محور کردن فعالیت ها ، کیفیت محور کردن فعالیت ها ، علمی و تخصصی کردن فعالیت ها ، مشارکت محور کردن و فراگیر محور کردن فعالیت ها را از جمله سیاست ها عنوان کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی حوزه تربیت بدنی در راستای برنامه ششم توسعه که در آن مدرسه مرکز و پایگاه تحول هست اشاره کرد و توسعه کیفی درس تربیت بدنی ، مشارکت کمی و کیفی دانش آموزان و اولیا ، توانمند سازی منابع انسانی ، استاندارد سازی و اعتبار بخشی به فضاها و تجهیزات ورزشی را از مهم ترین استراتژی های اتخاذ شده بر شمرد .

وی در پایان از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از فعالیت های حوزه تربیت بدنی تقدیر کرد و گفت : کردستان در چند سال اخیر یکی از استانهایی بود که در زمینه میزبانی مسابقات و تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی موفق عمل نموده و به آن توجه کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار