مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

تقویت فعالیت های تربیت بدنی از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستانها و مناطق تابعه استان گفت: تقویت فعالیت های تربیت بدنی باعث کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود .

کد مطلب: ۸۵۷۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت فعالیت های تربیت بدنی از آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند

عصر روز گذشته رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست مشترک معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان و کارشناسان این حوزه که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد با تشکر از زحمات و تلاش های دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت گفت : علی رغم محدودیت های موجود و پیش رو، نتایج مطلوبی کسب شده و در استان قدم های خوبی برداشته شده است .

وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته پیشرفت های خوبی در این حوزه صورت گرفته است از کسب رتبه اول کشوری در حوزه فعالیت های مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی خبر داد و موفقیت های حوزه تربیت بدنی را نیز چشم گیر دانست .

رشید قربانی هم چنین به اقدامات معاونت تربیت بدنی و سلامت در حوزه وزارتی پرداخت و با اشاره به برنامه های محوری این حوزه ، گفت : در بحث اعتبارات عمرانی بخش تربیت بدنی از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم تربیت بدنی آموزش و پرورش استان مبلغ ۳ میلیارد تومان بوده که حدود 55 دصد آن تخصیص یافته و 600 میلیون تومان آن نیز برای تعمیرات مجتمع های ورزشی شهرستانها و مناطق تابعه استان هزینه شده است و ما بقی آن به تکمیل دو پروژه نیمه تمام در شهرستانهای سقز و بیجار اختصاص یافته است .

وی توجه به ورزش مدارس ، ایجاد تحرک و برنامه محوری را از مهم ترین برنامه های تربیت بدنی وزارت عنوان کرد و گفت : برگزاری مسابقات ورزشی باعث ایجاد شوق ، شور و نشاط در بین دانش آموزان شده است .

قربانی توجه به کمیت و کیفیت در نیروی انسانی را یک ضرورت دانست و با تاکید بر توانمند سازی و ارتقا مهارتهای نیروی انسانی گفت : در سطح استان و در سرجمع مشکلی از نظر نیروی انسانی وجود ندارد ولی در برخی از شهرستانها از نظر طراز نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم .

وی حوزه تربیت بدنی را یکی از بخش های مهم و با حجم فعالیت زیاد معرفی کرد و اظهار داشت : اگر این حوزه تقویت شود باعث کاهش مشکلات و به ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با تاکید بر ضرورت توجه به ورزش و تربیت بدنی گفت : اگر دانش آموزان از نظر جسمی سالم باشند روح و روان آنان سالم بوده و در درس نیز موفق خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار