ابلاغ دستورالعمل برنامه‌ریزی دروس 8ساعته رشته تربیت‌بدنی به هنرستان‌ها

تهران (پانا) - دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل نحوه برنامه‌ریزی آموزشی دروس شایستگی فنی رشته تربیت‌بدنی را به روسای اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۵۷۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل برنامه‌ریزی دروس 8ساعته رشته تربیت‌بدنی به هنرستان‌ها

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، با هماهنگی‌های انجام شده بین دفاتر تالیف کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، روش برنامه‌ریزی و اجرای شایستگی‌های فنی رشته تربیت‌بدنی به این ترتیب است که با توجه به شرایط خاص رشته تربیت‌بدنی، روش برنامه‌ریزی و اجرای شایستگی­‌های این رشته در هر سه پایه تحصیلی به صورت موازی است و اجرای آن به صورت متوالی در هنرستان­‌هایی که با کمبود امکانات از قبیل فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مواجه هستند، به دریافت مجوز موردی از اداره کل آموزش و پرورش استان بستگی دارد.

ارائه دروس 8 ساعته شایستگی­‌های فنی در برنامه هفتگی این رشته در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به شرح زیر است:

روسای اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش باید دقت کنند که برنامه­‌ریزی هفتگی به گونه‌­ای انجام شود تا دروس شایستگی­‌های فنی در هر روز بیش از 4 ساعت نباشد. همچنین ساعت آموزشی برای پودمان­‌های تجویزی حداقل 60 ساعت و پودمان‌های نیمه‌تجویزی حداقل 30 ساعت است.

چون از هر 5 پودمان ارزشیابی انجام می‌شود باید هر 5 پودمان در هر عنوان درس آموزش داده شود و ساعات پودمان­‌های نیمه‌تجویزی با برنامه‌ریزی و مدیریت هنرستان با توجه به شرایط و امکانات منطقه باشد.

بخش دانشی همه پودمان­‌های اعلام شده در ستون نیمه‌تجویزی باید در همه هنرستان‌­های مجری رشته تربیت‌بدنی اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار