«همایش احلی من العسل» در سمیرم برگزار شد

سمیرم،اصفهان(پانا)-همایش سراسری «احلی من العسل» در روز یکشنبه 25 شهریورماه مصادف با ششم ماه محرم درنماز خانه مدیریت آموزش و پرورش سمیرم و روز گذشته نیز با شرکت دانش آموزان سال هفتم در مسجد قبا برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
«همایش احلی من العسل» در سمیرم برگزار شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم گفت: دانش آموزان پسر شهرستان همچنان که از اول ماه محرم عزادار شهدای کربلابودند، صبح روز سه شنبه به یاد نوجوان شهید دشت کربلا 'حضرت قاسم بن الحسن(س) ' در مسجد قبا به سوگ این شهید نشستند و در مراسم ' احلی من العسل ' شرکت نمودند.

حبیب الله قاسمی بیان داشت:این همایش با حضور دانش آموزان پسر پایه هفتم شهر سمیرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت پذیری نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می شود.

قاسمی ادامه داد : عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

وی افزود : وسعت دید نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.

همایش سراسری «احلی من العسل» در روز یکشنبه 25 شهریورماه مصادف با ششم ماه محرم درنماز خانه مدیریت آموزش و پرورش سمیرم و روز گذشته نیز با شرکت دانش آموزان سال هفتم در مسجد قبا برگزار شد. در این مراسم دانش آموزان به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و سپس نماز جماعت برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار