مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری : عامل افزایش قیمت میوه دلال‌ها هستند و دلار نیست

تهران (پانا) - مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۵ درصدی محصولات باغی در استان خبر می‌دهد و می‌گوید افزایش قیمت محصولات باغی در بازار استان به دلیل وجود دلالان است.

کد مطلب: ۸۵۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری : عامل افزایش قیمت میوه دلال‌ها هستند و دلار نیست

ابراهیم شیرانی، از پیش‌بینی برداشت 190 هزار تن محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی و خشکسالی‌های پی درپی این میزان با 25 درصد کاهش همراه بود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیشترین محصول تولیدی باغی در استان مربوط به بادام است، افزود: در استان حدود 14 هزار و 200 هکتار باغ بادام آبی وجود دارد که از این مقدار 11 هزار و 800 هکتار بارور و مابقی نهال هستند؛ یک هزار و 150 هکتار باغ بادام دیم نیز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این مقدار 590 هکتار بارور است.

تولید 24 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری

وی میزان بادام تولیدی چهارمحال و بختیاری را 24 هزار تن محصول عنوان و اضافه کرد: از این مقدار 23 هزار و 700 تن بادام آبی و حدود 315 تن بادام دیم است.

شیرانی از وجود سه هزار و 500 هکتار باغ هلو در چهارمحال و بختیاری خبر و ادامه داد: پیش‌بینی برداشت هلو در استان 34 هزار تن است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر پنج هزار هکتار باغ بارور گردو در استان وجود دارد که یک هزار هکتار از این باغات به دلیل خشکسالی و نبود بارش‌های پاییز و زمستان در منطقه آسیب دیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار