در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان نباید شکوفایی استعداد های خود را به آینده موکول کنند

شیراز(پانا) – دانش آموز هنرمند پایه یازدهمی بهترین دوران برای پیشرفت را زمان دانش آموزی دانست، و گفت: دانش آموزان باید از زمان آزادی که در دوران نوجوانی خود دارند با استفاده از پتانسیل هایشان، استعداد های خود را شکوفا کنند.

کد مطلب: ۸۵۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان نباید شکوفایی استعداد های خود را به آینده موکول کنند

پارسا توانایی دانش آموز یازدهمی رشته گرافیک که تا کنون در زمینه نقاشی های دیجیتالی موفقیت های بسیاری را کسب کرده است و اکنون نخستین نمایشگاه خود را برپا کرده است، در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته در پرسش مهر ریاست جمهوری موفق به کسب مقام اول در رشته تصویر سازی شدم.

وی ادامه داد: همچنین در مسابقات فرهنگی هنری که بین دانش آموزان هنرمند برگزار شد در رشته تصویر سازی با هنر دیجیتال نیز موفق به کسب مقام دوم کشوری شدم، و اکنون در حال تمرین و آماده سازی خود برای هر برنامه و فراخوانی هستم که در آینده در مسیرم قرار خواهد گرفت و بتوانم با شرکت در آن ها یک رزومه قوی برای خود ایجاد کنم.

این دانش آموز هنرمند در خصوص پدید آمدن این اشتیاق و علاقه به کار های هنری تصریح کرد: از سن تقریبا 5 سالگی به کارهایی مانند نقاشی علاقه داشتم و بیشتر آن را به صورت تصویر سازی و شخصیت پردازی مانند شخصیت های کارتونی شرکت های بزرگ انیمیشن دنبال می کردم.

توانایی با بیان این که وی علاقه به ادامه تحصیل در رشته انیمیشن داشته، اما راه خود را با گرافیک ادامه داده است، بیان کرد: به علت این که در جنوب کشور و مخصوصا شهر شیراز هیچ هنرستان دولتی در رشته انیمیشن برای پسران وجود نداشت و تنها یک هنرستان غیر دولتی در سطح غیرقابل قبول این حرفه را دنبال می کرد، گرافیک را به عنوان نزدیک ترین رشته ای که بتوانم فعالیت نقاشی دیجیتال را در آن ادامه دهم انتخاب نمودم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین کاری که در زمینه نقاشی دیجیتال یا اصطلاحا "دیجیتال پینتینگ" انجام می دهم تصویر سازی است یا شخصیت پردازی است، که در شخصیت پردازی یا خودم ایده پردازی میکنم و یا از ایده های دیگر هنرمندان با تغییراتی روی آن ها استفاده می کنم.

این هنرمند با بیان اینکه به همراه خواهرش از سنین کودکی کارهای هنری را انجام می داده اند، گفت: چون من از بچگی خیلی به این موضوع بها داده بودم و وقت زیادی برای آن گذاشته بودم و به صورت جدی آن را دنبال می کردم باعث شد تا رشته خود را بر اساس آن انتخاب کنم که این باعث تشویق خواهرم نیز شد که همراه با من در کنار رشته خودش به سمت کار های هنری کشیده شود و پابه پای هم پیشرفت کنیم.

وی که با خواهر دانشجوی خود به صورت مشترک این نمایشگاه را برپا کرده بود، در خصوص آثار خواهرش عنوان کرد: خواهر من هم با توجه به علاقه ای که به کارهای هنری دارد از سنین نوجوانی این کار را به شکل حرفه ای دنبال کرده است و بیشتر کارهای ریز و دقیق که اصطلاحا به آن ترکیب نقوش یا طرح های ریزه کاری یا کارهای گرافیکی با جزئیات زیاد می گویند را مثل طرح های کاغذ کاد و فرش و ... انجام می دهد.

پارسا توانایی هنری که خواهرش دنبال می کند را کاری با جزئیات بالا دانست که نیاز به ذهنی دقیق دارد و اضافه کرد: وسایل کاری خواهرم راپید و ماژیک های طراحی است.

این دانش آموز با بیان این که کارهای هنری وی از دو بخش دستی و دیجیتال تشکیل می شود، تصریح کرد: در بخش کار با دست برای تقویت مهارت های دستی خود، از هر وسیله ای برای طراحی استفاده می کنم اما در بخش دیجیتال از قلم نوری و نرم افزار های طراحی کامپیوتری استفاده می کنم.

وی با بیان این که دانش آموزان باید دنبال رشته ای بروند که به آن علاقه دارند و پتانسیلی از آن را در خود می بینند و بعضا برای بخش های درآمدی رشته خود را تغییر ندهند، تاکید کرد: تنها دورانی که می توان پیشرفت کرد و وقت آزاد زیادی داریم دوران نوجوانی و دانش آموزی است.

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان خودم و دانش آموزان پتانسیل ها و استعداد های فراوانی در زمینه های مختلف دارند اما همواره می گویند که بعدا انجام می دهیم و وقت زیاد است درحالی که نمی دانند بیشترین دورانی که می توانند خود را بالا بکشند همین دوران دانش آموزی است و تنها وقت خود را صرف فضای مجازی و مسائل بیهوده دیگر می کنند.

این دانش آموز موفق در زمینه هنر، در خصوص وضعیت درسی خود در کنار فعالیت های هنری خود، این گونه بیان کرد: چون از نظر درسی مطمئن بودم که در سطح بسیار خوبی هستم و با دنبال کار های هنری از درس هایم باز نمی مانم و در هنرستان نیز مقدار درس ها سبک تر است، توانستم در این مقطع پیشرفت های خوبی داشته باشم.

توانایی با بیان این که درس و هنر برای او همواره دو دنیای متفاوت از یکدیگر بوده است، بیان داشت: چون ذهنم بیشتر روی کارهای هنری نسبت به درس متمرکز می شود، هیچگاه نتوانستم این دو مورد را با یکدیگر ادغام کنم و همواره دو دنیای برای من داشته است و برای تقویت درک هنری و بصری 80 درصد تمرکزم را روی کار های هنری می گذاشتم، اما این موضوع باعث نشد تا از درس هایم نیز غافل شوم.

وی با بیان این که فعلا از نظر خودم یک هنرمند آماتور هستم، اضافه کرد: این اولین نمایشگاهی است که به واسطه آموزش و پرورش برگزار کرده ام که مجموعا 32 اثر از خودم و خواهرم در این نمایشگاه برای بازدید عموم قرار داده شده است.

این نمایشگاه از تاریخ 2 الی 11 مهرماه از ساعت 8 صبح الی 14 در نگارخانه ایمان و اندیشه برای عوم علاقه مندان برپاست.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار