ازدحام در برخی پمپ بنزین‌ها با وجود عرضه کافی سوخت!

تهران (پانا) - رشد 300 درصدی فروش سوخت و صف های طولانی مقابل جایگاه های پمپ بنزین برخی مناطق کشور در حالی شکل گرفته که به گزارش وزارت نفت، با راه اندازی طرح های جدید پالایشی، ظرفیت تولید بنزین و انواع فراورده ها افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۵۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ازدحام در برخی پمپ بنزین‌ها با وجود عرضه کافی سوخت!

به گزارش ایرنا، انتشار خبرهایی درباره کمبود بنزین در برخی شهرستان ها باعث ازدحام و ایجاد صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها شده است.
این، در حالی است که با قرارگرفتن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در آستانه بهره‌برداری و همچنین آغاز فعالیت برخی طرح‌های توسعه‌ای در پالایشگاه‌های کشور از جمله پالایشگاه بندرعباس و تبریز، با افزایش پیوسته بنزین و سایر فراورده ها روبروییم.
تارنمای وزارت نفت امروز (سه شنبه) گزارش کرد: جو روانی ایجاد شده ناشی از انتشار خبرهایی درباره کمبود سوخت در روزهای گذشته سبب ازدحام و شلوغی در جایگاه‌های عرضه سوخت شده، به طوری که مقدار فروش سوخت در برخی جایگاه‌های مهم مراکز استان‌ها تا 300 درصد افزایش یافته است.
مدیران مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرده اند به لحاظ تامین و عرضه فرآورده مشکلی وجود ندارد و مردم از ازدحام در جایگاه‌های عرضه سوخت خودداری کنند.

روال عادی توزیع سوخت در جایگاه‌های عرضه منطقه اهواز

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز درباره تامین و توزیع سوخت در این منطقه گفت: اکنون به لحاظ تامین سوخت در منطقه هیچ مشکلی وجود ندارد و سوخت کافی به جایگاه‌های عرضه تحویل شده است.
نعمت‌الله نجفی افزود: از چند روز گذشته جو روانی ایجاد شده بر اثر شایعه‌ها سبب ازدحام و هجوم مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت شده بود که خوشبختانه امروز شرایط به حال عادی بازگشته است.
وی اضافه کرد: شایعه‌ های منتشر شده در چند روز گذشته سبب افزایش تحویل سوخت به جایگاه‌های عرضه و افزایش مصرف شده بود اما سوخت کافی ذخیره شده است و نیاز مردم به سوخت تامین می‌شود.
نجفی اعلام کرد: دیروز (دوشنبه) چهار میلیون لیتر بنزین در این منطقه از طریق جایگاه‌های عرضه توزیع شد، درحالی که میانگین مصرف بنزین در منطقه اهواز روزانه سه میلیون و 700 هزار لیتر است.

ممنوعیت فروش بنزین داخل ظرف در جایگاه‌های منطقه بوشهر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر نیز گفت: اکنون سوخت مورد نیاز به همه نقاط منطقه ارسال شده است و جایگاه‌های عرضه به لحاظ تامین سوخت مشکلی ندارند.
مسعود نیکتاج افزود: بر اثر جو روانی ایجاد شده، هجمه عجیبی به جایگاه‌های عرضه سوخت در منطقه شده بود که همین موضوع افزایش مصرف بنزین را تا سقف 2 میلیون لیتر در روز به دنبال داشت.
وی از ممنوعیت فروش فرآورده داخل ظرف در جایگاه‌های منطقه بوشهر خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه به لحاظ تامین سوخت کمبودی وجود ندارد و مردم به شایعه ‌های بی ‌اساس توجه نکنند.

عرضه بی‌وقفه سوخت در منطقه ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری نیز از عرضه بدون وقفه سوخت در منطقه شمال خبر داد و افزود: متاسفانه عده‌ای با فرصت‌طلبی به انتشار شایعه‌ها دست می‌زنند و همین موضوع سبب افزایش ازدحام در جایگاه‌ها می‌شود.
حسینعلی طالبی مشکل کمبود فرآورده در این منطقه را تکذیب و اضافه کرد: اکنون سوخت‌رسانی بی‌وقفه به مردم در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت این منطقه در حال انجام است.
وی از افزایش مصرف بنزین در این منطقه خبر داد و افزود: در چند روز اخیر روزانه نزدیک به پنج میلیون لیتر سوخت در این منطقه توزیع شده است.

افزایش 77 درصدی مصرف سوخت در منطقه کرمان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان، درباره روند سوخت‌رسانی در این منطقه گفت: نه تنها مشکلی به لحاظ تامین سوخت وجود ندارد، بلکه با افزایش حضور مردم در جایگاه‌ها، عرضه سوخت در روزهای اخیر حدود 77 درصد افزایش یافته، اما به هیچ وجه متوقف نشده است.
فضل‌الله اکبری یادآوری کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان سوخت‌رسانی به دیگر نواحی از جمله خراسان رضوی، نواحی شرق استان فارس، تربت حیدریه و غیره را نیز به‌عهده دارد و سوخت‌رسانی به این مناطق نیز بدون وقفه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: اکنون هیچ جایگاهی در منطقه غیرفعال نیست و سوخت‌رسانی طبق روال عادی ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور با ثبت رکوردی جدید در تیرماه امسال به 91 میلیون و 700 هزار لیتر رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال 1396 رشد بیشتر از هشت درصدی را ثبت کرد.
مصرف بنزین کل کشور نیز در سی و یکم تیرماه به رکورد 121میلیون و 800 هزار لیتر رسید.
میزان روزانه مصرف بنزین سوپر در کشور حدود چهار میلیون لیتر است.
میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد. پارسال میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور 84 میلیون و 600 هزار بشکه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار