درخواست ترامپ در سازمان ملل متحد از کشورها: علیه ایران متحد شوید

تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای خود علیه ایران از همه کشورهای جهان خواست برای منزوی کردن ایران متحد شوند.

کد مطلب: ۸۵۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست ترامپ در سازمان ملل متحد از کشورها: علیه ایران متحد شوید

هفتاد و سومین نشست سازمان ملل متحد با سخنرانی رئیس‌جمهوری برزیل آغاز شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود دومین سخنران باشد اما او با تأخیر وارد مقر سازمان ملل متحد شد به عنوان سومین سخنران، دومین سخنرانی خود را در سازمان ملل متحد ارائه کرد.

او قبل از ورود به سازمان ملل متحد گفته است که از اینکه با ایران رابطه داشته باشد استقبال می‌کند اما به نظر نمی‌رسد که ایران تغییری در رفتار خود داشته باشد.

ترامپ گفته که ایران چاره‌ای ندارد جز اینکه رفتارش را تغییر دهد و فکر نمی‌کند که در حال حاضر رابطه با ایران ممکن باشد.

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت: «در خاورمیانه رویکرد جدید ما تغییرات تاریخی به ارمغان می آورد. در جریان سفر به عربستان یک سازمان برای شناسایی تروریست ایجاد کردم که به ما کمک می‌کنند برای شناسایی تروریست‌ها.»

او درباره ایران مدعی شد: «رهبران ایران به دنبال مرگ و نابودی هستند به مرزها و حقوق همسایگان احترام نمی گدارند و منابع مردم را غارت می کنند که خاورمیانه را به آتش بکشند مردم ایران خشمگین هستند که رهبرانشان میلیاردها دلار از منایع مردم را غارت کردند که در منطقه جنگ به راه اندازند.»

ترامپ ادعا کرد: «بسیاری از کشورهای خاورمیانه قویا از تصمیم من استقبال کردند که آمریکا را از توافق بد 2015 خارج کردم. توافق هسته‌ای با ایران یک موهبت بادآورده برای رهبران ایران بود که بودجه نظامی ایران 40 درصد بیشتر شد و دیکتاتوری ایران از بودجه به دست آورده برای سرکوب مردم و ناآرامی در منطقه و سوریه و یمن استفاده کرده است.»

او مدعی شد: «آمریکا کمپینی راه انداخته که دست ایران را از منافع مالی کم کند. تحریم‌های ایران از 5 نوامبر برقرار می‌شود و تحریم‌های بیشتری در پی آن خواهد آمد. فروش نفت ایران را هدف قرار می‌دهیم. اجازه نمی‌دهیم به دولت‌های تروریسم که خطرناکترین سلاح‌ها را در اختیار داشته باشند. به حکومت‌هایی که شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا می‌دهند اجازه نمی‌دهیم کلاهک‌های هسته‌ای داشته باشند.»

او از همه کشورهای جهان خواست برای منزوی کردن ایران هم پیمان شوند و به مردم ایران که تلاش می کنند حقوق خود را به دست آوردند کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار