سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

مدیران حق انعقا قرارداد با شرکت‌های فاقدمجوز را ندارند

بیرجند(پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیران مدارس برای سرویس‌های دانش آموزی فقط با شرکت های دارای مجوزمی‌توانندقرارداد امضاکرده و حق انعقاد قرارداد با شرکت‌های فاقد مجوز رسمی جهت سرویس مدرسه را ندارند.

کد مطلب: ۸۵۶۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیران حق انعقا قرارداد با شرکت‌های فاقدمجوز را ندارند

جلسه کارگروه ماده 18 که به منظور ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش آموزی در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، با بیان که شرکت ‌ها باید معیارهای آموزش و پرورش را داشته باشند؛ اظهار کرد: مدیران مدارس نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که فاقد مجوز از نهادهای ذی صلاح هستند عقد قرارداد کنند.

وی، ضمن تشکر از اعضای کارگروه از رانندگان به عنوان قشری زحمت‌کش و خدوم یاد کرد و افزود: این قشر علی رغم تنگناهای اقتصادی از دل و جان به فرزندان این مرز و بوم خدمت رسانی می کنند .

سرپرست آموزش و پرورخراسان جنوبی در ادامه ضمن تشریح دستورالعمل جدید سرویس حمل و نقل دانش آموزی و تغییرات آن شرح وظایف هر کدام از اعضاء رایادآورشد و بر برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان و پیمانکاران و ثبت مشخصات آنها در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) تاکید کرد.

وی، اضافه کرد: مدیران مدارس با کد سناد در سامانه سپند وارد شده و پروفایل را تکمیل می نمایند و در ادامه موضوع را جهت ثبت نام در سامانه به اولیا اطلاع رسانی می نمایند.

موسوی کیا با بیان این که اولیای محترم از این طریق وضعیت اختصاص سرویس و راننده خودروی فرزندشان را می توانند پیگیری نمایند، یاد آور شد: ولی دانش آموز می تواند با مراجعه به سامانه سپند،با کد ملی وارد شده؛ و پروفایل شامل اطلاعات ولی و نشانی محل سکونت را تکمیل می نماید و در ادامه از منوی دانش آموز اطلاعات فرزند خویش را تا پایان آبان ماه سال جاری جهت تخصیص سرویس وارد سامانه نمایند.

رئیس کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش خراسان جنوبی ابراز داشت: هرگونه بکارگیری سرویس حمل و نقل دانش آموزی خارج از این سامانه وجاهت قانونی نداشته و بکارگیری و استفاده از این سامانه شامل تمام مدارس دولتی و غیردولتی می شود.

وی با بیان این که مدیران مدارس نمی‌توانند با افراد حقیقی و افرادی که فاقد مجوز از نهادهای ذی صلاح هستند عقد قرارداد کنند، خاطر نشان کرد: باید قرارداد آنها با شرکت‌ های حمل و نقل باشد و این شرکت ‌ها نیز باید معیارهای آموزش و پرورش را داشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که رانندگانی که در این سامانه برای حمل و نقل دانش آموزان ثبت نام کنند باید از صلاحیت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند، افزود: رعایت مفاد شیوه نامه، رعایت ظرفیت خودرو،سلامت راننده و خودرو،داشتن برچسب سرویس مدرسه در شیشه جلو وعقب، و نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس از جمله ضروریات عقد قرارداد می باشد.

حلاج مقدم،مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری نیز در این نشست موضوع ابلاغ شیوه نامه را مطرح و خواستار رعایت تقویم زمانبندی مندرج در شیوه نامه شد

وی با بیان این که با سرویس های فاقد مجوز برخورد قانونی می شود، ادامه داد: نظارت بر سرویس های روستا مرکزی و ناوگان عمومی حمل و نقل دانش آموزی زمینه ساز کاهش سوانح و حوادث می شود.

وی در ادامه برابر رأی اعضای جلسه و مشکلاتی که در اجرای سامانه وجود دارد خواستارانعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری مطابق رویه سنوات قبل گردید تا در مهرماه مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر است آدرس اینترنتی این سامانه https://www.irtusepand.ir می باشد؛ در این سامانه نرم افزاری برای والدین طراحی شده است که دانش آموز خود را از مبدا تا مقصد رصد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار