معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

سمنان، میزبان 27 امین اجلاسیه ملی و سراسری نماز می شود

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری اجلاسیه ملی و سراسری نماز گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان سمنان و پیشنهادات موثر در راستای کیفی سازی هرچه بهتر این برنامه در حوزه آموزش و پرورش، برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۵۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سمنان، میزبان 27 امین اجلاسیه ملی و سراسری نماز می شود

قاسم شریفی، در جلسه کارگروه مشورتی 27 امین اجلاسیه ملی و سراسری نماز به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با تأکید بر لزوم ترویج نماز در بین جوانان و نوجوانان تصریح کرد: ارتقاء سطح فرهنگ دینی جوانان و نوجوانان نقش مؤثری در حفظ این انقلاب ایفا می‌کند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای برگزاری این اجلاسیه در سمنان یادآور شد: تشویق اندیشمندان، محققین، جوانان، نوجوانان و همچنین آحاد مردم سمنان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ در دستور کار قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه سمنان از گذشته‌های دور، سرزمین مردمانی متدین و معتقد بوده، تصریح کرد: هجمه‌های فرهنگی دشمنان در اقشار مردمی برای کمرنگ جلوه دادن دین و اعتقادات مردم پایان ندارد و باید برای مقابله با دشمن اهتمام بیشتری بورزیم.

شریفی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به آموزش مبانی دینی در جوانان نسل جدید گفت: نماز یکی از مهم‌ترین عوامل مقابله با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی است که باید زمینه های برگزاری نماز مطلوب در مدارس، دانشگاه ها و سطح جامعه فراهم گردد.

وی در ادامه، موضوعات: برگزاری مسابقه استانی کتابخوانی، برنامه ریزی جهت اجرای فراخوان دانش آموزی، بهره گیری از ایده ها و تجربیات موفق دعوت به نماز از سوی دانش آموزان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات دانش آموزی، گردآوری وصیت نامه و خاطرات شهدای دانش آموز و فرهنگی در رابطه با موضوع نماز و ... را به عنوان برخی از پیشنهادات خود در راستای برگزاری هرچه موثرتر این اجلاسیه بیان کرد.

نماز؛ تبلور عینی تمام شکرگذاری‌ها

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه نماز امری فطری است و همه انسان ها روحیه ستایشگری و پرستش در نهاد خود دارند، برای تشویق افراد به سمت نماز باید با انجام برنامه ای متنوع و مناسب برای سنین مختلف، این امر فطری نهفته شده را بیدار نمود.

اسحاق اکبری در ادامه با بیان اینکه نماز تشکر از خداست و ما باید بتوانیم دانش آموز را شکرگذار بار بیاوریم، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم زبان تشکر را در دانش‌آموزان پرورش دهیم، قطعا از خداوند متعال، اولیاء و مربیان خود تشکر خواهند کرد و دیگر شهروند و دانش‌آموز طلبکار نخواهیم داشت؛ چرا که نماز، خود تبلور عینی تمام شکرگذاری‌ها محسوب می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که جوانان و نوجوانان نسل جدید، مورد هدف دشمنان در توطئه‌ها و دسیسه های مختلف هستند، افزود: باید بیش‌ازپیش به امور جوانان توجه شود و نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، حضور روحانیون در مدارس سطح استان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: روحانیون و معلمان پرورشی برای تأثیر بیشتر و جذب نوجوانان به نماز، باید از روش‌ها و شیوه‌های متنوعی بهره بگیرند و ماه محرم، بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین آحاد مردم می باشد.

اکبری، با عنوان اینکه برگزاری این اجلاسیه می‌تواند کمک شایانی به ترویج فرهنگ دینی در جامعه کند و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد، اظهار کرد: آشنایی بیش‌ازپیش دانش آموزان و فرهنگیان با فوائد و آثار دنیوی نماز از قبیل آثار بهداشتی، روانی و عاطفی، می تواند تاثیر زیادی در پذیرش و عمل به این فریضه مهم، توسط دانش آموزان داشته باشد.

وی، همچنین با اشاره به ظرفیت مهم موجود در سازمان دانش آموزی در راستای اجلاسیه ملی و سراسری نماز و با برشمردن خبرگزاری پانا بعنوان رسانه محبوب دانش آموزی، افزود: دانش آموزان پیشتاز با همکاری رسانه دانش آموزی پانا، می توانند یاوران نماز در مدارس باشند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، خاطرنشان کرد: یاور نماز کسی است که علاوه بر اینکه خودش نمازش را اقامه می کند و نماز می خواند، به اقامه نماز مطلوب پیامبر(ص) در جامعه توجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار