امنیت اخلاقی و حمل و نقل دانش آموزان خط قرمز سازمان دانش آموزی است

ثبت نام ۵۵ هزار دانش آموز متقاضی سرویس در سامانه سرویس مدارس

شیراز(پانا) – رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس از ثبت نام بیش از 55 هزار دانش آموز متقاضی سرویس در سامانه اینترنتی سرویس مدارس خبر داد و افزود: پنج مهرماه پایان مهلت ثبت نام الکترونیکی متقاضیان سرویس مدرسه است.

کد مطلب: ۸۵۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
امنیت اخلاقی و حمل و نقل دانش آموزان خط قرمز سازمان دانش آموزی است

محسن کلاری صبح امروز در جمع مدیران شرکت های حمل و نقل سرویس مدارس در شیراز، با بیان این که ساختار ثبت سرویس مدارس همچنان مانند قبل است، اظهار داشت: با توجه به این که طی ماه های اخیر تغییراتی در ساماندهی به وجود آمد و از اتاقی به اتاق دیگری منتقل شد، اما پس از بازگشت مجدد آن بسوی سازمان دانش آموزی ما با توجه به مدت اندک، همانند قبل و با تمام توان در تلاشیم تا روند ثبت و ساماندهی سرویس مدارس را انجام دهیم.

وی با اشاره به این که اگر بخش خصوصی تقویت شود، بسیاری از کارها راحت تر انجام می شود، افزود: با توجه به این که اکثرا همه می گویند شرکت ها کاری نمی کنند اما ما در جریان همه چیز هستیم و تمام آسیب شناسی ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این سامانه سرویس مدارس که به عنوان یک طرح نمونه در کل کشور به نام "سامانه شیراز" شناخته می شود، محصول زحمات همه ما، مدیران اجرایی و شرکت هاست.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس بیان کرد: سازمان دانش آموزی استان فارس سه سال است که روی سامانه سرویس مدارس فعالیت می کند، اما شاهد آن هستیم که روز های گذشته در اخبار اعلام شد که در شهر ری سامانه رصد مسیر حرکت خودرو ها برای نخستین بار راه اندازی شده است.

کلاری ادامه داد: خط قرمز ما امنیت حمل و نقل و امنیت اخلاقی دانش آموزان است که این مورد دغدغه خانواده ها نیز می باشد و شرکت های حمل و نقل و رانندگان باید مسئولیت تامین این موارد را بپذیرند، و ما هرگز نمی توانیم در این مورد کوتاهی کنیم و امیدواریم تا با همکاری یکدیگر این امر به خوبی صورت پذیرد.

وی در خصوص این که هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که ثبت نام سرویس مدارس همانند گذشته به صورت کاغذی انجام شود، گفت: همچنین هیچ شرکتی در حال حاضر برای تغییر سهمیه سرویس به ما مراجعه نکند چرا که تمام این کار ها باید قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شد و اکنون فصل تغییرات نیست و به جز مواردی که ایجاد مشکل می کرد هیچ تغییری در سامانه سرویس مدارس رخ نداده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس با بیان این که پذیرش مسوولیت هدایت و ساماندهی سرویس مدارس سال جاری از 25 شهریور ماه کار بسیار دشواری برای سازمان دانش آموزی بود، تصریح کرد: در سال گذشته در بحث حسابداری مشکلاتی وجود داشت که با برطرف کردن آن امیدوار بودیم برای سال جاری بدون هیچ مشکلی سرویس مدارس را ساماندهی کنیم اما مثل این که قصه سرویس هر ساله سر دراز دارد.

کلاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها 55 هزار نفر از دانش آموزان متقاضی سرویس در سامانه ثبت نام کرده اند که رانندگان باید حتما به دانش آموزان اعلام نمایند که در سامانه سرویس مدارس ثبت نام نمایند.

در ادامه معاون امور مالی سازمان دانش آموزی استان فارس تاکید کرد: مدیران عامل شرکت های حمل و نقل باید هرچه سریع تر نسبت به ورود اطلاعات رانندگان خود به سامانه سرویس مدارس اقدام نمایند.

علیرضا قبادی افزود: همچنین شرکت ها تنها باید ضمانت نامه هایی را تنها از بانک های استان ارائه نمایند.

همچنین وی برای مدیران شرکت های حمل و نقل در خصوص نحوه ثبت اطلاعات رانندگان در سامانه توضیحاتی را ارائه داد.

در این جلسه به گفته علی اصغر قبادی مشاور حقوقی سازمان دانش آموزی، شرکت ها باید مدیران اجرایی خود را به مدارس معرفی نمایند و در هر مدرسه تنها یک شرکت می تواند حضور یابد و مدیران اجرایی نیز تنها می توانند در دو مدرسه با مقاطع تحصیلی متفاوت فعالیت نمایند.

در پایان این جلسه مدیران عامل شرکت های حمل و نقل نیز به بیان مطالبات و مشکلات خود پردختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار