وزیر ارشاد در مراسم هفته دفاع مقدس: دفاع مقدس عامل وحدت‌بخش ملی در کشور بود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 8 سال دفاع مقدس را عاملی برای وحدت اقوام ایرانی توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۵۶۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد در مراسم هفته دفاع مقدس: دفاع مقدس عامل وحدت‌بخش ملی در کشور بود

مراسم هفته دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه 3 مهر 97 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

سید عباس صالحی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به حادثه اخیر تروریستی در اهواز و شهادت تعدادی از هم‌وطنان اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس در تاریخ ایران به‌منزله لیله القدر است. شب قدر شبی است که حضور ملائک در زمین اتفاق می‌افتد و تقدیر رقم زده می‌شود؛ 8 سال دفاع مقدس در تاریخ ایران نیز چنین جایگاهی دارد.

وی با ذکر این مطلب که دفاع مقدس محل ائتلاف دو امپراتوری شرق و غرب و ارتجاع منطقه علیه ایران بود گفت: ایران سربلند از این جنگ بیرون آمد و ما یک وجب از خاک وطن را تسلیم نکردیم و این اتفاق حافظه تاریخی 200 ساله این سرزمین را تغییر داد.

صالحی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس و به‌منزله عامل وحدت بخش ملی در کشور عمل کرده است توضیح داد: در ایران تنوع اقوام و مذاهب داریم که در طی سالیان عواملی چون زبان فارسی و مذهب به‌عنوان عامل وحدت این تنوع مذهبی و قومی را در کنار هم حفظ کرده است. اما دفاع مقدس از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب مانند یک حلقه وحدت قومی عمل کرد و همه اقوام ایرانی حس کردند در کنار هم 8 سال برای ارزش‌های دینی ، انقلابی و ملی جنگیدند. بنابراین دفاع مقدس همچون زنجیر دیگری برای وحدت ملی ایران بود و از این پس نیز چنین عمل خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دوران را فرصتی برای الگوسازی مطرح کرد و گفت: ستاره‌های دفاع مقدس به حدی تنوع دارند که هر فرد می‌تواند الگوی مناسب خود را در میان این تاریخ 8 ساله پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای دفاع مقدس تنوع شخصیت‌ها اقیانوس وسیعی بود که همگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و مقتدای خود را پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار