در گفت‌وگو با پانا

جلودارزاده، نماینده مجلس:پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون کارگر در نیمه دوم سال جاری بیکار شوند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی می‌گوید اگر مشکلات داخلی و خارجی حل نشود پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون کارگر در نیمه دوم سال جاری بیکار شوند.

کد مطلب: ۸۵۶۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جلودارزاده، نماینده مجلس:پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون کارگر در نیمه دوم سال جاری بیکار شوند

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با پانا درباره مشکلات کارگران گفت: اگر در وضع سیاسی کشور و در جهت استمرار فعالیت‌های تولیدی اتفاقی نیفتد با تعطیلی اکثریت صنایع کشور مواجه خواهیم شد و باید از اکنون به عنوان موقعیت کاملا غیرمترقبه به این موضوع نگاه کرد و تلاش کرد تا این اتفاق نیفتد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه کاگران همواره آماده حفظ تولید در کشور است، گفت: امیدواریم دولت با چابکی که در بدنه خود ایجاد می‌کند، بتواند مشکلاتی که هم‌اکنون در امر واردات و تأمین خوراک کارخانه‌ها و مواد اولیه آنها ایجاد شده است را حل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز تداوم یک روز بیشتر در حوزه تولید کشور از همه چیز مهم‌تر است زیرا در جهت تأمین نیازهای داخلی بازار است و علاوه بر آن فرصت‌های شغلی را حفظ می‌کند و در نهایت منجر به تقویت تولید داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا تمام سدها و موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال برطرف شود، گفت: متاسفانه بلاتکلیفی‌های وزرا باعث می‌شود تا در اموری که به آن اشاره شد روز به روز عقب بمانیم. بنابراین اگر مشکلات داخلی حل شود، می‌توانیم رقمی که برای بیکاری کارگران پیش‌بینی شده است را به نصف تغییر دهیم اما اگر مشکلات داخلی و مشکلات خارجی که از این به بعد زیادتر خواهد شد برطرف نشود رقم بیکاری کارگران خیلی بیشتر خواهد بود.

جلودارزاده تصریح کرد: برای پیشگیری از مشکلات بیکاری کارگران، دو نقشه راه باید داشته باشیم. یک اینکه مشکلات ایجاد شده در داخل را به صفر برسانیم، به این معنی که مشکلات باید از سوی گمرک، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود و در جهت حفظ کامل فرصت‌های شغلی حرکت کنیم. دوم اینکه در جامعه بین‌الملل نیز تا جایی که عزت ایران مخدوش نمی‌شود، مقررات جهانی را رعایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار