معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:

باید از قیام عاشورا درس آزادگی بگیریم 

شهر ری (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: امسال در آغاز سال تحصیلی جدید دو حادثه مهم در تاریخ ایران ؛ دفاع مقدس و واقعه عاشورا با هم تقارن پیدا کرده اند.

کد مطلب: ۸۵۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
باید از قیام عاشورا درس آزادگی بگیریم 

میر رضا شفیع پور در تشریح این دو تقارن افزود: شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا(ع) و همچنان دفاع ۸ ساله ملت ایران هردو به ما درس آزادی و آزادگی می‌دهد.

وی تاکید کرد: جوانان اگر می‌خواهند درس آزادگی و آزادی را از حضرت سیدالشهدا(ع) بیاموزند باید به شهدا و رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس از دیار و استقلال کشور دفاع کردند تا هویت فرهنگی و منطقه ای داشته باشیم، الگو بگیرند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران تصریح کرد: ایرانیان برای حفظ عزت و استقلال منطقه ای باید انسجام و اتحاد داخلی داشته باشند تا بتوانند علیه تجزیه طلبان و بیگانگان بایستند.
شفیع پور اظهار داشت: استکبار جهانی و دشمنان این دیار به دنبال این هستند که ایران را ویران کنند، پس ما باید هوشیار باشیم و به رسالت خود علاوه بر درس، تحصیل و حفظ استقلال نیز درست عمل کنیم .
وی یادآوری کرد: مهر ماه از گذشته های دور برای ایرانیان حائز اهمیت بوده و جایگاه ویژه ای را در میان مردم داشته است به طوری که از ماه مهر با جشن مهرگان استقبال میکردند و در حال حاضر این ماه برای مردم در سرنوشت احتماعی شان مهم است.
/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار