محمود صادقی: نمایندگان نباید واهمه ای از اعلام عمومی آرا خود داشته باشند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که نمایندگان نباید از اعلام عمومی هیچ یک از آرای خود واهمه‌ای داشته باشند و حاضر به علنی شدن تمامی آرای خود حتی در مورد اشخاص و وزرا هستم.

کد مطلب: ۸۵۶۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
محمود صادقی: نمایندگان نباید واهمه ای از اعلام عمومی آرا خود داشته باشند

به گزارش خانه ملت، محمود صادقی رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی مجلس عصر دوشنبه درباره شفافیت آرا نمایندگان،خاطرنشان کرد: به هر حال در هر موضوعی به ویژه در بخش شفافیت ضرورت دارد عده‌ای خط شکن شوند و مسیر را باز کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها برای نمایش آرای نمایندگان آماده است، گفت: هم اکنون نیز تعداد آرا مخالف، موافق و ممتنع و حتی تعداد افرادی که در رای گیری شرکت نکرده اند، در صحن علنی به نمایش گذاشته می‌شود و فقط موافقان و مخالفان هر طرح به صورت غیرآشکار است.

صادقی در عین حال تصریح کرد: شفافیت آرا نیاز به درخواست نمایندگان و مجوز هیأت رئیسه دارد و زیرساخت‌های فنی آن در مجلس آماده است.

نماینده مردم تهران همچنین گفت: در بررسی طرح دو فوریتی شفافیت آرا نیز در صحن علنی شاهد بودیم که حدود 50 نماینده به این طرح رأی دادند که این تعداد کمی نیست و همین نمایندگان می توانند در این مسیر داوطلبانه وارد عمل شوند تا مسیر شفاف سازی را از مجلس آغاز کنیم.

وی در ادامه در تشریح نشست امروز فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس، گفت: این نشست درخصوص شفافیت عملکرد نمایندگان و با حضور رئیس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات مجلس برگزار شد و مشخص شد که زیرساخت های فناوری مجلس به گونه ای است که می‌توان در بخش های مختلف عملکرد نمایندگان را اطلاع‌رسانی و شفاف کرد که اطلاع رسانی فعالیت‌های نمایندگان می‌تواند مختص به صحن، کمیسیون‌ها و یا فراکسیون‌ها باشد.

صادقی تصریح کرد: نکته مهم این است که هم اکنون نیز بخش عمده‌ای از فعالیت نمایندگان یعنی حدود 80 درصد فعالیت آنان مشخص بوده و گزارش می‌شود ولی این گزارشات به صورت منسجم در جایی به نمایش گذاشته نمی‌شود، لذا برنامه مرکز فناوری این است که در وب سایت مجلس برای هر نماینده صفحه‌ای ایجاد کند و این اطلاعات به صورت منسجم در این صفحه بارگزاری شود.

رییس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس ادامه داد: برای مثال حضور و غیاب، تذکرات، نطق‌ها، سوال و استیضاح به صورت کاملا علنی است ولی در جایی به صورت منسجم نمایش داده نمی شود که با راه اندازی سیستم جدید مرکز فناوری مجلس می توان این اطلاعات را به صورت منسجم در یک صفحه برای هر نماینده ملاحظه کرد.

صادقی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این سامانه که در حال طراحی است، رویکرد تعاملی با نمایندگان مجلس است که نمایندگان می توانند درخصوص طرح ها و لوایح مختلف اظهارنظر مردم را دریافت و این قابلیت وجود دارد که این اظهارنظرها در وب سایت مجلس نشان داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: با راه اندازی قابلیت‌های جدید وب سایت مجلس، بسیاری از درخواست‌ها و مراجعات حضوری متقاضیان به نمایندگان کاسته می شود و این درخواست ها به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و پس از ثبت این درخواست‌ها در وب‌سایت مجلس، متقاضی کد رهگیری دریافت می‌کند که با این کد می تواند پیگیر درخواست خود تا حصول نتیجه نهایی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار