پرونده ۵ دانشجوی بازداشتی دی ماه ۹۶ به دادگاه تجدیدنظر رفت

تهران (پانا)- وکیل مدافع چند تن از دانشجویان بازداشت شده در اعتراض‌های دی ماه ۹۶ از ارسال پرونده موکلانش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پرونده ۵ دانشجوی بازداشتی دی ماه ۹۶ به دادگاه تجدیدنظر رفت

به گزارش ایسنا، امیر رئیسیان از ارسال پرونده چند تن از دانشجویان بازداشته شده در اعتراض‌های دی ماه ۹۶ به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

این وکیل دادگستری پیش‌تر گفته بود که وکالت ۵ نفر از فعالان دانشجویی که در اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ بازداشت شده‌اند را عهده دار است و به احکام صادره برای این افراد اعتراض کرده است.

رییسیان با تصریح به اینکه احکام صادر شده برای این دانشجویان متفاوت است و این افراد تمایلی به رسانه‌ای شدن نام خود ندارند، اضافه کرد: از طرف دیگر علی‌رغم قبول وکالت تعدادی از این افراد از طرف قاضی اجازه دفاع ندادند و گفتند که وکیل نمی‌پذیرند. در نتیجه دفاعیات خود را در دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهم داد. عناوین اتهامی دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه ۹۶ شامل اجتماع، تبانی و تبلیغ علیه نظام برای تعدادی و تبلیغ عیله نظام برای تعدادی دیگر است. یکی از این دانشجویان که برای اولین بار این اقدام را انجام داده است به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است. فرد دیگر نیز به همان اتهام یعنی تبلیغ علیه نظام با قید تکرار جرم و با تشدید به یک سال و نیم حبس محکوم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار