مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره: فیلم هایی که از سوی حوزه هنری اکران نشود را نمی خریم

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با اشاره به این مطلب که با تفاهم با چند شرکت دیگر رسانه تصویری فعالیتهای در زمینه وی او دی انجام می دهند،خبر از خرید 35 فیلم در سال 97 داد که فیلم نامه های ان توسط این موسسه خوانده شده است.

کد مطلب: ۸۵۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره: فیلم هایی که از سوی حوزه هنری اکران نشود را نمی خریم

نخستین نشست خبری سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره وهمچنین مراسم رونمایی از بسته فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ظهر امروز در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
در بخشی از این نشست سعید خندق آبادی با اشاره به این مطلب که موسسه تصویری سوره مهر نخستین شرکتی است که در زمینه شبکه خانگی راه افتاده است، گفت: این موسسه از اوایل دهه 80 آغاز به کار کرد از سال ۸۹ در این موسسه حضور دارم و تا امروز تمام تلاش خود را کرده ام تا موسسه هنرهای تصویری سوره را پویاتراز گذشته کنیم و در همین راستا برنامه ریزی مدونی انجام دادیم.
وی ادامه داد: اولویت اصلی این موسسه محتوا است که بیشتر به مضامینی چون دفاع مقدس، انقلابی و مذهبی می پردازیم ، البته در کنار این آثار، فیلم های پرفروش و کم حاشیه را نیز خریداری و در شبکه نمایش خانگی توزیع می کنیم.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در بخش دیگری از این نشست با اشاره به خودکفا بودن این شرکت ، اظهار کرد: ما در این موسسه خودکفا هستیم و بر خلاف نظر برخی از رسانه ها، بدون رانت و بودجه دولتی به حیات خود ادامه می دهیم. به همین دلیل باید به سود خرید فیلم ها نیز توجه کنیم. در همین راستا سال سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان از فروش فیلم در گیشه سود داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه فیلم های مذهبی و دفاع مقدسی در شبکه نمایش خانگی سوددهی خوبی ندارد، اما با این حال ما در کنار فیلم های پرفروش سال گذشته آثاری چون «ویلایی ها»، «دریاچه ماهی»، «یتیم خانه ایران»، «ماجرای نیمروز» و «فهرست مقدس» را توزیع کردیم.
خندق آبادی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که افزایش قیمت دلار در گران شدن قیمت دی وی دی هاافزایش پیدا کرده است، افزود: گران شدن دی وی دی دست ما نبود و در شرایطی قرار گرفتیم که مجبور به این کار شدیم. به عنوان مثال در ابتدای سال قیمت محصولات شبکه نمایش خانگی ۶ هزار تومان بود اما با افزایش قیمت دلار و در ادامه آن افزایش مواد اولیه، مجبور به افزایش قیمت در محصولات شدیم. در واقع با افزایش قیمت دلار، هزینه تولید متریال از ۸۰۰ تومان به ۲ هزار تومان رسید. البته تاکید می کنم که افزایش قیمت این محصولات کاملا به دست ما نمی رسد و بخشی از آن هزینه موارد دیگر می شود.
وی اضافه کرد: ما می دانستیم با افزایش قیمت با کاهش مخاطب مواجه می شویم به گونه ای که با افزایش قیمت تا امروز با کاهش ۵۰ هزار تیراژی مواجه شده ایم،متاسفانه شرکت های وی او دی برخلاف خواسته ما، قیمت محصولات خود را افزایش نداده اند و همین مساله سبب شده است تا تعداد فروش ما نسبت به گذشته کاهش پیدا کند. البته در تلاش هستیم تا با همکاری تعدادی از شرکت های شبکه نمایش خانگی موسسه وی او دی برای پخش محصولات خود فراهم کنیم که البته این امر نیازمند به بودجه زیادی است.
به گفته خندق آبادی وضعیت خطرناک موسسه های شبکه نمایش خانگی و شرایط ورشکستگی آنها باعث شده است که با اینکه ۲۸ موسسه ثبت شده در ارشاد داریم امروز تعداد موسسه هایی که به شکل مستمر در شبکه نمایش خانگی به فعالیت می پردازند تنها ۶ شرکت باشد..
خندق آبادی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شبکه های ویدئویی خانگی گفت: در گذشته ارشاد پروانه نمایش انیمیشن های میجر را برای شبکه های نمایش خانگی صادر می کرد اما نزدیک به ۵ سال است که جلوی این کار را گرفته است به همین دلیل بخشی از سود ما در این زمینه حذف شده است.
وی اضافه کرد: قیمت رایت ثابت نیست و این قیمت برای هر فیلم بر مبنای فروش گیشه آن فرق می کند، تا سال گذشته رایت فیلم ها ۸ تا ۱۰ درصد فروش گیشه بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قاچاق فیلم توسط شرکت های زیر پله ای اشاره کردو گفت: در شرایط فعلی موسسه های زیر پله ای وارد کار شده اند و فیلم های خارجی را بدون سانسور و با کیفیت دوبله پایین در اختیار مردم قرار می دهند. در چنین شرایطی حتی موسسه های دوبله نیز تعطیل و بسیاری از دوبلورها به شرکت های زیرزمینی پیوسته اند.
خندق آبادی یادآور شد: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان پول رایت به صاحبان فیلم ها پرداخت کردیم. در کنار آن نیز ۱ میلیارد تومان ارزش افزوده پرداخت کردیم، این در حالی است که ارزش افزوده باید از سوی مشتری پرداخت شود.
وی در پایان سخنان خود با تاکید بر این موضوع که این موسسه هیچ کدام از آثاری را که توسط حوزه هنری اکران نمی شود خریداری نمی کند، گفت: در سال جاری فیلم را در هنگام نگارش فیلمنامه و قبل از تولید خریداری می کنیم، پیش بینی می کنیم سود ما در سال جاری به جهت آثاری که خریداری کرده ایم بیشتر شود..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار