رئیس کل بانک مرکزی: ۲۲.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی باید به چرخه اقتصادی برگردد

تهران (پانا) - رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تا روز ۲۳ شهریور سال جاری رقم صادرات غیرنفتی ۲۲.۷ میلیارد دلار بوده است، تاکید کرد که این رقم باید به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

کد مطلب: ۸۵۶۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بانک مرکزی: ۲۲.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی باید به چرخه اقتصادی برگردد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، عبدالناصر همتی صبح امروز (دوشنبه) و در حاشیه نشست با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: جلسه امروز با نمایندگان مجلس، جلسه خوبی بود و درباره سیاست‌های ارزی دولت و بانک مرکزی گزارشی را به نمایندگان ارائه کردم.

وی ادامه داد: در این جلسه سوال‌های متعدد، منطقی و مهمی مطرح شد که بخشی از آنها را توانستیم پاسخ دهیم و بخشی را در جلسه آینده مورد بحث قرار خواهیم داد.

رئیس شورای پول و اعتبار مهم‌ترین بحث‌های مطرح‌شده در دیدار با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه را تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان، کارخانجات و تولیدکنندگان، مواد اولیه و تجهیزات، سامانه نیما و مشکل‌های آن عنوان کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مساله مهم این است که عمده منبع تامین‌کننده بازار ثانویه و سامانه نیما ارز صادرات غیرنفتی است؛ تا روز ۲۳ شهریور حدود ۲۲.۷ میلیارد غیرنفتی داشته‌ایم که این رقم باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد.

وی تاکید کرد که صادرکنندگان یا خود باید اقدام به واردات کالا کنند یا باید ارز خود را در اختیار سامانه نیما قرار دهند.

همتی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون ارز کمتری وارد چرخه اقتصادی شده است، افزود: از اول سال حدود ۳.۸ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است که عمدتا مربوط به شرکت‌های پتروشیمی است.

رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد:‌ انتظار این است که صادرکنندگان با در نظر گرفتن وضع اقتصادی کشور ارز حاصل از صادرات خود را وارد کشور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار