معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان:

با اجرای دقیق برنامه ملی انسداد مبادی بی سوادی هیچ کودکی از فرایند تعلیم و تربیت باز نمی ماند

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آیین اجرای طرح مهرانه و با حضور در جمع کودکان کار با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی است؛ اظهار داشت : با اجرای دقیق برنامه ملی انسداد مبادی بی سوادی هیچ کودکی از فرایند تعلیم و تربیت باز نمی ماند.

کد مطلب: ۸۵۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
با اجرای دقیق  برنامه ملی انسداد مبادی بی سوادی هیچ کودکی از فرایند تعلیم و تربیت  باز نمی ماند

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در مراسم نمادین طرح مهرانه که در اداره کل بهزیستی استان کردستان برگزار شد با تبریک سال تحصیلی جدید،از تلاش های دلسوزانه اداره کل بهزیستی وموسسه خیریه ئاسوی زانیاران در اجرای بهینه طرح مهرانه تشکر کرد.

وی با بیان این که هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح کیفیت و رفاه اجتماعی کودکان کار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از حضور کودکان در خیابان و همچنین ساماندهی و توانمندسازی خانواده کودکان دارای کار می باشد از اداره کل بهزیستی به عنوان یکی از شرکای بسیار مهم و تاثیرگذار آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه ملی انسداد مبادی بیسوادی نام برد.

عبدالهی با اشاره به این که افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی می تواند یک عامل اساسی و بسیار مهم در اجرای برنامه انسداد مبادی ورودی بیسوادی و افزایش پوشش تحصیلی باشد‌، خواستار همکاری بیش از پیش اداره بهزیستی در این امر خطیر شد.

صدیقه عبدالهی در ادامه عنوان کرد : کودکان سرمایه‌های انسانی و اجتماعی جامعه هستند و سرمایه‌گذاری بر روی تحصیل کودکان و آموزش آنان در زمینه های مختلف مانند مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و چگونگی ارتباط با دیگران می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مفید و کارآمد باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به این که کودکان کار و خیابانی دانش‌آموزانی با استعداد و توانمند هستند تصریح کرد: مسئولان امر باید با تعامل و همفکری مستمر، زمینه بروز و شکوفایی استعدادها ی این کودکان عزیز را فراهم کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان با بیان اینکه تحصیل، تهذیب و ورزش سه عامل بسیار مهم در پیشرفت کودکان می باشند به کودکان حاضر در این مراسم توصیه کرد تحصیل علم و دانش را در اولویت اصلی زندگی خود قرار دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم بسته های حمایتی آموزشی به کودکان کار و خیابان اهدا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار