مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: آذربایجان شرقی عاری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان است

تبریز (پانا)- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: از یک هزار پرنده در استان نمونه برداری شد که نتیجه همه آزمایش ها منفی است.

کد مطلب: ۸۵۶۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی: آذربایجان شرقی عاری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان است

امیرحسین بهداد اظهار داشت: برای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از یک هزار و هفت پرنده در روستاها، باغ پرندگان و بازارچه های فروش طیور آذربایجان شرقی نمونه برداری شد.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی و با بیان اینکه نباید نتایج این آزمایشات دست اندرکاران را فریب دهد و موجب سهل انگاری شود، بیان کرد: اداره کل استان همچنان کار رصد و پایش پرندگان را در خصوص آنفلوآنزا انجام می‌دهد و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: اگر مرغداران توصیههای بهداشتی را رعایت کنند این بیماری در آذربایجان شرقی شیوع پیدا نخواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی این موضوع برای سلامت جامعه، اضافه کرد: در استان اصفهان این بیماری شیوع پیدا کرده و احتمال اینکه در سایر استانها به ویژه آذربایجان شرقی نیز شیوع پیدا کند، وجود دارد؛ بر این اساس صاحبان مرغداری‌ها نباید سهل انگاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خطاب به مرغدارانی که در واحدهایشان بدون مجوز جوجه ریزی شده است، گفت: باید این جوجه‌ها بیمه شوند تا اگر دچار بیماری شدند خسارت آنها را بیمه تامین کند.

وی افزود: خودروهایی که به مرغداری‌ها رفت و آمد می‌کنند، باید همواره ضدعفونی شوند و تا حد امکان نباید از شانه تخم مرغ‌هایی که مستعمل هستند، استفاده شود.

اواخر آذر ماه سال گذشته به علت شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی تعداد 777 هزار قطعه مرغ معدوم شد و 31 واحد مرغداری شهرستان بناب در آذربایجان شرقی دچار آسیب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار