ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در شورای اسلامی شهر همدان

همدان (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد: با تأکید شورا استفاده از بطری آب بسته‌بندی شده و ظروف یک‌بار مصرف و غیر قابل جذب در محیط زیست در شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن ممنوع شد.

کد مطلب: ۸۵۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در شورای اسلامی شهر همدان

ابراهیم مولوی در حاشیه برگزاری جلسه صحن شورا با اعلام این خبر افزود: طرح ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی و یک‌بار مصرف در شورای شهر و شهرداری ابلاغ شد.

مولوی با بیان اینکه طرح پیشنهادی پویش بی زباله در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست شهری است، تأکید کرد: شهرداری همدان بر اساس این ابلاغیه مکلف است ترتیبی بدهد که در تمامی اماکن و سازمان‌ها و واحدهای وابسته از مصرف آب بسته‌بندی و ظروف یکبار مصرف و تجدیدناپذیر خودداری کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: شورای اسلامی شهر همدان در راستای شعار « از خودمان شروع کنیم» حرکت کرده و استفاده از بطری آب بسته‌بندی شده و ظروف یک بار مصرف در جلسات شورا را ممنوع کرده و هم‌اکنون از پارچ و لیوان شیشه‌ای استفاده می‌کند.

مولوی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند به عنوان الگوی عملی برای دیگر سازمان‌ها و ادارات نیز مطرح شود، اظهار کرد: طرح ممنوعیت و یا محدودیت مصرف بطری چنانچه در دیگر نهادها و سازمان‌ها در دستور کار قرار گیرد، می‌تواند اقدام خوبی برای فرهنگ‌سازی و همچنین حساس کردن مردم نسبت به مصرف بطری‌های پلاستیکی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باتوجه به اینکه آب موجود در بطری‌های آب معدنی به طور کامل مصرف نمی‌شود و شاهد اسراف زیادی در این زمینه هستیم، ابراز امیدواری کرد با اقداماتی از این دست گام‌هایی هرچند کوچک برای حل معضلات زیست محیطی برداشته شود و مسیری روشن را برای آیندگان فراهم کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه در بسیاری از جلسات، سازمان‌ها و ادارات، استفاده از آب بسته‌بندی شده لزومی ندارد، ادامه داد: مصرف آب به صورت بسته‌بندی شده علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد به صورت مستقیم به ادارات هزینه‌های غیرمستقیم بیشتری نیز برای مدیریت پسماند و افزایش مسائل زیست محیطی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام اضافه کرد: در این راستا توجه به محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود با اقدامات مؤثر شاهد ارتقاء جایگاه و اهمیت محیط زیست در دارالمؤمنین همدان باشیم.

مولوی افزود: با توجه به تأکید شورا بر کاهش تولید زباله به ویژه زباله‌های پلاستیکی امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم برای رفع معضل پسماند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار