توقف روند کاهشی تراز دریاچه ارومیه

ارومیه(پانا) - رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روند کاهشی تراز دریاچه با پایان فصل تابستان متوقف شد و سطح آب طی ماه های آتی افزایش می یابد.

کد مطلب: ۸۵۶۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
توقف روند کاهشی تراز دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و تراز آن با آغاز بارندگی‌ها افزایش خواهد داشت، افزود: ارتفاع دریاچه ارومیه امروز به یکهزار و 270 متر و 27 سانتی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج سانتی‌متر کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه مساحت دریاچه ارومیه به یکهزار و 722 کیلومتر مربع رسیده، بیان کرد: مساحت این دریاچه نسبت به سال گذشته 61 کیلومترمربع کاهش یافته است.

سرخوش با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می‌یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه روند خشک شدن آن را متوقف کرده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اضافه کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره‌برداری می‌رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار