نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس مطرح کرد:

سعادت جوانان در گرو دین مداری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس در آیین نواختن زنگ اقامه نماز در مشهد مقدس گفت:اگر دین در حوزه زندگی دانش آموزی و جوانی در اولویت قرار گیرد سعادت را به دنبال دارد در غیر اینصورت روی سعادت را در دنیا و آخرت نمی توان دید.

کد مطلب: ۸۵۶۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سعادت جوانان در گرو دین مداری است

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم نواختن زنگ نماز در دبیرستان شهید هاشمی نژاد 4 مشهد افزود: ایران اسلامی امروز یک نقطه مقتدر است که مردم آزاد و مستقل آن سرنوشت خود را تعیین می کنند و 40 سال است که در بستر مدیریت دینی و اسلامی در زیر سایه حجت امام زمان(عج) مدیریت می شود و تنها ملتی که برای خودش تصمیم می گیرد همین ملت است.

وی ادامه داد: همچنین آینده سعادت دانش آموزان در گرو توسعه دید و قدرت ایمانی و مسلمانی است. اگر دین در حوزه زندگی دانش آموزی و جوانی در اولویت قرار گیرد سعادت را به دنبال دارد در غیر اینصورت روی سعادت را در دنیا و آخرت نمی توان دید.

امام جمعه مشهد گفت: دانش آموزان روی موضوع اعتقاد به خدا و پیامبر(ص) باید توجه و دقت داشته باشند. اگر دانش آموزان با احساسات و عاطفه دینی تربیت شوند سرنوشت آینده آنها سعادتمندانه تر است. رابطه با خدا هم باید مورد توجه دانش آموزان باشد و در این مسیر اگر نماز در اولویت نباشد رابطه با خدا هم درست نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: توجه به نماز، قرآن و عترت از اولویتهای آموزش و پرورش است لذا در سال تحصیلی جدید برنامه هایی متنوع در خصوص فرهنگ نماز، اهل بیت(ع) و سیره نبوی و سیره رضوی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد : در سال گذشته تحصیلی نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان قرآنی استان موفق به کسب رتبه نخست مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی گشتند.

قاسمعلی خدابنده به همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: این همزمانی توجه به درس خداشناسی، توحید، آزادگی، ایثار، آزادمردی و مبارزه با ظلم را که برگرفته از مکتب عاشورا است ضروری می سازد.

قابل ذکر است پیش از آغاز این مراسم نمازخانه دبیرستان شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به دست حضرت آیت الله علم الهدی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار