سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه خبر داد

تحصیل 1400رزمنده در مدارس ایرانی سوریه، لبنان و اردن

مدارس ایرانی برای تحصیل فرزندان مدافعان حرم از دو سال گذشته در سوریه راه‌اندازی شده است

تهران (پانا) - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس دانش‌آموزان ایرانی امروز در آئینی با حضور مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در سوریه، معلمان و اولیای دانش‌آموزان همزمان با سراسر کشور در سرزمین مقاومت در شهر دمشق پایتخت سوریه نواخته شد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 1400رزمنده در مدارس ایرانی سوریه، لبنان و اردن

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در این آئین که با حضور سید‌ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه برگزار شد با تسلیت شهادت تعدادی از شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی اهواز گفت: «علم و دانش مفهوم تازه‌ای پیدا کرده است که باید دانش‌آموزان همراه با ایمان و تقوا با ابزارهای نوین آشنا شوند.»

سند تحول بنیادین باید در مدارس ایرانی در سوریه به صورت مجزا تهیه شود زیرا این منطقه با روحیه جهادی پیوند خورده است

جواد ترک‌آبادی، سفیر ایران در سوریه نیز در این مراسم گفت: «همه ما به ویژه معلمان باید نسل جدید و دانش‌آموزان را با معارف و برکات انقلاب اسلامی آشنا کنیم. سند تحول بنیادین باید در مدارس ایرانی در سوریه به صورت مجزا تهیه شود زیرا این منطقه با روحیه جهادی پیوند خورده است.»

ترک‌آبادی افزود: «مدرسه ایران در سوریه حدود 35 سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و همه ایرانیان مقیم در این کشور باید از آن بهره‌مند شوند. اقتداری که امروز نظام اسلامی ما توانسته در دنیا به آن دست یابد به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.»

او گفت: «دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که معلمان برای هدایت افکار آنان تاثیر‌گذار هستند.»

محمدحسین عبدالهی، سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان و اردن نیز در این مراسم گفت: «در حال حاضر در این سه کشور 330 دانش‌آموز رسمی، سه هزار دانش‌آموز غیررسمی و یک هزار و 400 رزمنده در مدارس ایرانی در حال تحصیل هستند. 10 مجتمع آموزشی ایرانیان در سه کشور سوریه، لبنان و اردن در تمام رشته‌ها و مقاطع تحصیلی فعال است.»

او ادامه داد: «این مجتمع‌ها در 6 شهر و سه پایتخت در سوریه، لبنان و اردن مستقر هستند و دانش‌آموزان از دوره پیش‌دبستانی تا دوره پیش دانشگاهی در آن تحصیل می‌کنند. سال گذشته در شهرهای حلب و حماه سوریه مدارس ایرانی برای تحصیل فرزندان مدافعان حرم راه‌اندازی شده است. علاوه بر مدارس برای فرزندان دانش‌آموز مدافع حرم در شهرهای حلب و حماه از 2 سال قبل مجتمع های آموزشی ویژه مدافعان حرم در دوره تحصیلی 12 ساله نیز راه‌اندازی شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار