ارتقای هنر زندگی کردن مبتنی بر فرهنگ ارزشی جامعه، وظیفه‌ی آموزش وپرورش است

کرمان( پانا) - سرپرست استانداری کرمان گفت: اگر هدف نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش هنر زندگی کردن به دانش آموزان و نسل آینده باشد؛ آن گاه است که توسعه و تعالی به دنبال آن خواهد آمد و انتظارات جامعه نیز محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای هنر زندگی کردن مبتنی بر فرهنگ ارزشی جامعه، وظیفه‌ی آموزش وپرورش است

محمدجواد فدائی در جشن مهر و دانش بمناسبت بازگشایی مدارس و هفته نیروی انتظامی و آیین نواختن زنگ مهر و ایثار، افزود: یکی از نویسندگان آغاز سال تحصیلی را نه فقط آغاز مدارس می‌داند بلکه آن را آغاز سرنوشت یک ملت، آغاز دیانت، آزادی، دموکراسی، توسعه و عدالت در یک کشور می داند که نشان از اهمیت انتظار جامعه نسبت به مدارس برای آموزش شیوه خوب زیستن است.
وی با اشاره به شش فلسفه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اولین نظریه هدف از آموزش و پرورش را تربیت فرد برای مفید بودن در جامعه می داند(علم برای حرفه). دومین نظریه، هدف نظام تعلیم و تربیت را علم برای علم یا منحصر در آموختن می داند. سومین نظریه، هدف آموزش و پرورش را آموزش تفکر و اندیشیدن می داند. نظریه چهارم با توجه به تفاوت انسان ها هدف آموزش و پرورش را کمک به انسان ها برای شناخت استعدادهای آنان می داند. نظریه پنجم نیز اخلاقی تر کردن انسان ها را هدف آموزش و پرورش می داند و در نهایت نظریه ششم که هدف مهم نظام تعلیم و تعلم را آموختن هنر زندگی کردن می داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار