آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان

رشت(پانا)-مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانش آموزان گیلانی امروز با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در هنرستان زینبیه رودسر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان

دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز زنگ مهر و مقاومت را در هنرستان زینبیه رودسر به صدا در آورد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند بدون برخورداری از استقلال روی پای خود بایستد، گفت : انقلاب اسلامی ایران امروز پاداش استقلال خود را گرفته است.
نوبخت افزود : همین استقلال طلبی ملت ایران باعث شد که حاکمیت بیگانه را نپذیریم همان کاری که میرزا کوچک جنگلی و امثال او انجام دادند.
وی با بیان اینکه امروز ترامپ می گوید پشت میز مذاکره بنشینیم و تحریم ها برداشته می شود، گفت : این بدان معناست که ما با آنها هماهنگ شویم ، این نمی تواند سیاست راهبردی و اصولی نظام جمهوری اسلامی باشد.
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در چهل سال عمر انقلاب روی پای خود ایستادیم، افزود : با وجود اینکه خیلی چیزها را از دست دادیم اما مقاومت کردیم و شهدایی همچون انصاری ها ، شهدای ترور و جنگ تحمیلی را تقدیم انقلاب کردیم.
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه و جایگاه ایران در جهان اشاره و تصریح کرد : امروز کشور ایران از نظر تولید علم در جایگاه شانزدهم، از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان و از نظر اقتصادی با وجود همه مشکلات رتبه هجدهم جهان را داراست و ما به این ها افتخار می کنیم.
وی با اشاره به اینکه نباید سطح توقعات را طوری با بالا ببریم که فکر کنیم دنیا در ناز و نعمت و کشور ما فقط با مشکلات مواجه است بیان کرد : این طور نیست ، مشکل داریم اما باید بیشتر تلاش کنیم و شاخص های توسعه را در سه بخش بهداشت ، سلامت و آموزش ارتقا دهیم.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خاتمه سخنان خود به حادثه تروریستی روز گذشته اهواز اشاره و گفت : چند جوانک ناآگاه مردم را به خاک و خون کشاندند و مطمئنا تاوان آن را پرداخت خواهند کرد.

استاندار گیلان هم با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش گفت : ما مسئولان عادت کردیم تا کارهای و طرح‌ های زودبازده را انجام دهیم اما کار کردن در حوزه آموزش و پرورش نیاز به زمان دارد.
سالاری با بیان اینکه افتتاح و آغاز به کار یک مدرسه از افتتاح معدن طلا مهمتر است ،افزود : کشورها و جوامعی که به آموزش و پرورش اهمیت داده و آن را جدی می‌ گیرند کشورهایی توسعه یافته هستند.
وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا گفت : آموزش و پرورش محل اصلی تربیت نیروی انسانی کارآمد است و اگر در آموزش و پرورش به خوبی کار نشود، حوزه آموزش عالی نیز نمی‌تواند به خوبی عمل کند.
استاندار گیلان تربیت دانش‌آموزان توانمند را اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد : اگر دانش‌آموزانی با پشتوانه علمی قوی تربیت کنیم می‌توانیم در حوزه آموزش عالی و همچنین مهارت آموزی نیز نتایج مطلوبی کسب کنیم.
سالاری تصریح کرد : متاسفانه تمرکز اصلی مسئولان بر روی اجرای پروژه‌های عمرانی است در صورتی که امروز باید تلاش کنیم تا اگر مدرسه‌ای می‌سازیم از آن استفاده بهتر و بهینه ‌تری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بار سنگین تعلیم و تربیت فرزندان کشور نباید صرفاً بر دوش آموزش و پرورش باشد، تاکید کرد : تمام مسئولان و نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری مناسبی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار