به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس؛

نقد کتاب «یادت باشد» برگزار می شود

قم (پانا)- به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی با حضور مسئولان و خانواده های معزز شهیدان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نقد کتاب «یادت باشد»  برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، بیان کرد: نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسنی روز چهارشنبه 4 مهر ساعت 10 صبح برگزار می شود. وی گفت: این کتاب بیانگر خاطرات همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی است که در قالب رمانی عاشقانه و پرکشش نگارش شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: مرادی سیاهکالی نخستین شهیدمدافع شهر قزوین و از شهدای شاخص است که پس از سه سال زندگی مشترک در پاییز 94 به فیض شهادت نائل می شود. وی افزود: سبک زندگی و نوع ادبیات این کتاب نیز مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. به گونه ای که معظم له در جلسه خبرگان رهبری از آن به عنوان داستانی ویژه یاد کردند که باید در تاریخ ثبت شود و دیگران نیز آن را مطالعه کنند.
جباری سپس اظهار داشت: وقتی که زندگینامه شهدا را از زبان همسر یا دوستان و همرزمان شهید مطالعه می کنیم، به یک نتیجه واحد می رسیم که همه آنها در یک مسیر و هدف مشترک و مقدسی گام برداشتند و آن هم رضای پروردگار و اطاعت از اولی الامر است. وی همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» اشاره کرد و گفت: این همایش و گرامی داشت به منظور تکریم و ادای احترام به شهیدان و خانواده های معزز آنان به ویژه شهدای غریب و مظلوم مدافع حرم با ترویج فرهنگ کتابخوانی می باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی تصریح کرد: هر شهیدی نماد مظلومیت دیگر شهیدان و روایتگر خانواده های صبور و ایثارگر آنان است که اگر این عزیزان نبودند ما اکنون این امنیت را نداشتیم و این آرامش مرهون خون پاک شهیدان است. وی در پایان گفت: نشست معرفی و نقد کتاب «یادت باشد» نوشته محمدرسول ملاحسینی با حضور مقامات ارشد استانی و خانواده های معزز شهدا و جانبازان روز چهارشنبه 4 مهر ساعت 10 صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و اقع در خیابان ساحلی برگزار می شود.


یادآور می شود کتاب «یادت باشد» زندگی‌نامه‌ی عاشقانه شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی به روایت همسر ایشان است که به قلم محمدرسول ملاحسنی نوشته شده و انتشارات شهید کاظمی چاپ هیجدهم آن را منتشر کرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار