زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان نطنز نواخته شد

نطنز،اصفهان(پانا)-همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسئولان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان نطنز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان نطنز نواخته شد

مراسم بازگشایی مدارس، نواختن زنگ مهر و مقاومت و آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در روز یک شنبه یکم مهرماه ساعت ۸ صیح در کلیه مدارس سطح شهرستان و به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در دبیرستان دخترانه سمیه برگزار شد.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شهر نطنز در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین محکومیت حادثه تروریستی اهواز توسط منافقین کور دل که قصد بر هم زدن امنیت ایران اسلامی را داشتند گفت با بیان اینکه شهدا در وصیت نامه‌هایشان بر پیروی از رهبری، توجه به مسائل معنوی و حفظ حجاب تأکید داشتند، یادآور شد: امروز باید دختران ما حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و مراقب ترفندهای دشمنان باشند.

امام جمعه نطنز در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم با آغاز سال تحصیلی گفت: عبادت، علم و جهاد در این فصل با یکدیگر تقارن پیدا کرده است که ضمن گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را نیز گرامی می‌داریم.

وی خاطر نشان نمود عبادت و بندگی که از جمله اهداف آفرینش انسان است وقتی ارزش پیدا می کند که توام با علم باشد.

وی با اشاره به اینکه ملاک ارزش انسان به علم و دانایی اوست، اظهار کرد: انسان عالم در پیشگاه خدای تعالی و مردم جایگاه ارزشمندی دارد.

حاج آقا امینی گفت: کلید دانش پرسیدن است و در سایه پرسش و کنجکاوی است که سطح آگاهی و دانایی انسان افزایش پیدا می کند

در ادامه مراسم یوسف حسنی فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و تقارن آن با ماه محرم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از زحمات مدیران و کارکنان آموزش و پرورش تشکر کرد

فرماندار شهرستان نطنز با محکومیت حمله تروریستی منافقین به رژه هفته دفاع مقدس و شهادت سربازان انقلاب اسلامی و افراد بی گناه گفت با بیان اینکه دشمنان امروز در قالب جنگ نرم و در فضای مجازی به سراغ جوانان می‌آید، اظهار کرد: این دشمنان خطرشان از جنگ تحمیلی بیشتر است چراکه در قالب دوستی ظاهر می‌شوند و قصد دارند جوانان را از راه تشیع، اسلام و انسانیت خارج کنند.

رضا چاوش پور مدیر آموزش و پرورش نطنز ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که نشان از از خود گذشتگی و رشادت های شهیدان کربلا و هفته دفاع مقدس، آزادی و امنیت حال حاضر کشورمان را ثمره فدارکاری ها و ایثارگری شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و بر ادامه راه آنان تأکید کرد.

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین باید دانش‌آموزانی بر مبنای آموزه‌های اخلاقی، دین‌مداری و تربیت کرد تا در تمام عرصه‌ها موفق باشند.

مدیر آموزش و پرورش نطنز با تأکید بر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری از سوی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا قانون‌مندی را تجربه کرده و با دقت به مسایل انسانی وفاق و همدلی مورد تأکید رهبری را تحقق بخشند.

سرهنگ خدامیان فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز در این مراسم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن ماه محرم و هفته دفاع مقدس گفت دانش آموزان می بایست در تمام عرصه های علمی و پژوهشی و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پیشتاز باشند .

وی در ادامه گفت: امنیتی که در ایران اسلامی حاکم است حاصل خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و جان فانی جانبازان و ایثارگران است .

خدامیان در ادامه افزود حادثه ای که در اهواز رخ داد نشان از اهمیت خاص ایران در خاورمیانه و جهان دارد و دشمنان قسم خورده اسلام میخواهند با نا امن نمودن ایران اسلامی به اهداف خبیث خود برسند .

در این دوران مسولیت امنیت اصلی برعهده مسوولین ارشد کشور است که می بایست امنیت مردم ایران را مهیا کنند .

در پایان مراسم به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان مراسم نوحه خوانی توسط مداح اهلبیت برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار