با حضور مسئولان و دانش آموزان؛

سال تحصیلی جدید با نواختن زنگ مهر و ایثار در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج(پانا) ـ 153 هزار و 670 دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی امروز یکشنبه اول مهر همزمان با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت روانه کلاس‌های درس شدند.

کد مطلب: ۸۵۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلی جدید با نواختن زنگ مهر و ایثار در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

آیین زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد،مدیر کل آموزش و پرورش،فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیر سازمان دانش آموزی و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی استانی و محلی در دبیرستان دخترانه شاهد یاسوج نواخته شد.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، در این آیین گفت: برای سال تحصیلی جدید ۳۰۱۵ مدرسه و ۸۶۰۲ کلاس درس در استان فعال شده است.

زارع پور با اشاره به مقاطع آموزشی دانش آموزان، اظهار کرد: ۷ درصد از دانش آموزان در مقاطع پیش دبستانی، ۵۳ درصد در مقطع ابتدایی، ۲۰ در متوسطه اول و ۲۰ درصد در متوسطه دوم حضور دارند.
وی تصریح کرد: تعداد کل دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته در کهگیلویه و بویراحمد نیز 152 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف بودند.

زارع پور گفت: طی سال تحصیلی گذشته در بخش ها و برنامه های مختلف در سطح کشور، دانش آموزان و مربیان آموزش و پرورش استان موفق به کسب ۱۵۰ عنوان برتر شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور را محسوس دانست و بیان کرد: توسعه آینده کشور در سیمای آموزش و پرورش است.


زارع پور یادآور شد: 165 کلاس درس در سال تحصیلی جدید توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش و پرورش شد.

کسب موفقیت های دانش آموزان استان در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و علمی

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز اظهار کرد: علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات، شاهد دستاوردهای مناسب دانش آموزان استان در بخش های مختلف به ویژه کنکور هستیم.

کناری با بیان اینکه دانش آموزان استان نتایج خوبی در کنکور سال جاری داشته اند، ابراز داشت: تنها در یک مدرسه ۴۲ دانش آموز موفق به پذیرش در رشته پزشکی شده اند که تبیین و تشویق چنین ظرفیت هایی مورد تاکید است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده ها، اظهار کرد: گرانی ها کام برخی از خانواده ها را تلخ کرده است و بهبود شرایط اقتصادی و کنترل بهتر بازار ضروری است.

کناری با بیان اینکه بخشی از مشکلات داخلی و بخشی خارجی است، گفت: دشمنان یک جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه ما آغاز کرده و ناجوانمردانه دست به اقداماتی می زنند.

وی خواستار کنترل شرایط اقتصادی در داخل و جلوگیری از تخلفات این بخش شد و بیان کرد: اگر گرانی داخلی کنترل شود، کار دشمن راه به جایی نخواهد برد.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: مردم ما در برهه های مختلف زمانی درس پس داده اند و به امید خدا از این گردنه نیز عبور خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار