لزوم پرداختن به تزکیه، پرورش و آموختن ظرفیت‌های دانش آموز برای مشارکت اجتماعی در مدرسه

مشهد(پانا) -‍ استاندار خراسان رضوی در مراسم نواختن زنگ مهر در دبیرستان هدی ناحیه شش مشهد گفت: همه باید توجه داشته باشند تا در مدرسه به تزکیه، پرورش و آموختن ظرفیت‌های دانش آموز برای مشارکت اجتماعی پرداخته شود.

کد مطلب: ۸۵۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پرداختن به  تزکیه، پرورش و آموختن ظرفیت‌های دانش آموز برای مشارکت اجتماعی در مدرسه

علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی 97-98 در دبیرستان هدی ناحیه 6 آموزش و پرورش مشهد گفت: مدرسه، فراهم شدن زمینه به منظور افزایش ظرفیت‌های مشارکت اجتماعی دانش آموزان است لذا همه باید توجه داشته باشند تا در مدرسه به تزکیه، پرورش و آموختن ظرفیت‌های دانش‌آموز برای مشارکت اجتماعی پرداخته شود.

وی گفت: طرح پرسش مهر هر ساله بر این موضوع تلاش دارد که تقویت مشارکت مدنی همگانی را در مسائل اجتماعی محقق کند.
وی ادامه داد: فعالیت در مدرسه و فعالیت‌های مدنی موجود در آن باید تمرینی برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر در آینده باشد. در کشوری که توسعه را هدف قرار داده باید ملتی دانا داشته باشم و در این مسیر زمینه توسعه علم و دانایی بیش از پیش فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت مستمر برای فراهم سازی فضا به منظور تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان نباید دغدغه ای جز تحصیل علم داشته باشند و هیچ کودک واجب التحصیلی نباید محروم از تحصیل باشد.
رشیدیان گفت: خراسان رضوی با یک میلیون و 222 هزار دانش آموز، 12 هزار آموزشگاه و 50 هزار کلاس درس یک خانواده بزرگ علمی و آموزشی است. دانش آموزان مسئولیت و رسالت سنگینی بر عهده دارن که پیشرفت و توسعه ایران اسلامی با وجود دشمنان فراوان است.
وی در ادامه به ایام محرم و شهادت ابا عبدلله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: عشق به انسانیت، آزادگی و مبارزه با ظلم پیام مکتب عاشورا و این مکتب همچنان زنده و پابرجا است. انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بازپس دهی درسهای آموخته از مکتب عاشورا توسط جوانان این کشور است. جوانان در مکتب حسین(ع) هر سال درس آزادگی، ایثار، شهادت و مبارزه با ظلم را فرا می‌گیرند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شعار «ما می‌توانیم» را در عرصه عمل به اثبات رساندند.
رشیدیان گفت: هشت سال دفاع مقدس در حقیقت تکرار عاشورا بود و اگر عاشورا یک روز با حضور 72 تن در سرزمینی محدود بود، هشت سال دفاع مقدس ایران به پهنای تمامی مرزهای کشور، به گستردگی همه ملت و به طول هشت سال عینیت یافته درس‌های مکتب حسینی بود. دفاع مقدس یک مدرسه و مکتب است و معلمان آن شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند.
وی ادامه داد: صدام در زمان حمله به ایران تصور می‌کرد ظرف یک هفته قادر به فتح تهران خواهد بود اما ملت ایران با رشادت خود توهم باطل او را به جهنمی عظیم برایش بدل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار