آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان

نوبخت: شهدای ترور تاوان استقلال‌خواهی ملت ایران است

رشت (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شهدای ترور تاوان استقلال خواهی ملت ایران خواند و تاکید کرد که دشمن می‌خواهد روحیه مردم را تضعیف کند.

کد مطلب: ۸۵۶۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: شهدای ترور تاوان استقلال‌خواهی ملت ایران است

محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه و کاردانش حجاب شهرستان رودسر کرده: ملت ایران شهدایی همچون علی انصاری اولین استاندار شهید کشور از رودسر، شهیدان نورانی، کریمی، عشوری و علیزاده و شهدای جنگ تحمیلی و سردارانی مانند املاکی را در ازای حفظ استقلال تقدیم کرده است و در این حال پیروزی‌های زیادی را نیز بدست آورده ایم.
وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی، استقلال خود را از دست دهد و به آنچه دولت آمریکا می‌گوید عمل کند، تحریمی نیز وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: امروز علاوه بر اینکه ملت ایران استقلال خود را حفظ کرده در همه شاخص‌های پیشرفت های قابل توجهی کرده است به گونه ای که براساس آمارهای بین المللی، ایران از نظر شاخص‌های علمی بین 170 کشور جهان، جایگاه شانزدهم را دارد.
به گفته نوبخت، امروز ایران از نظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهانی قرار دارد و تنها چهار کشور از نظر رشد علمی از ایران جلوتر هستند.
معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش 22 مارس سال 2017 صندوق بین‌المللی پول افزود: بر اساس این گزارش، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است البته وضع موجود مورد قبول نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد ولی توجه داشته باشیم که مشکلات در کشورهای دیگر نیز وجود دارد.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در شاخص‌های اقتصادی، امید به زندگی و آموزش که به عنوان شاخص توسعه انسانی در دنیا معروف است؛ بین کشورهای جهان از نظر رشد در این 40 سال بیشترین رشد توسعه انسانی را داشته درحالی که در دوران رژیم گذشته، شاخص توسعه انسانی 374 / 0 بوده است.
وی افزود: در کنار تحمل دشواری‌ها و هزینه‌های فراوانی که در راه استقلال کشور داده‌ایم، دشمن می‌خواهد روحیه مردم را تضعیف و به آنان تلقین کند که عقب افتاده هستند تا از این راه، امید و انگیزه ملی را سلب کند درحالی که به گواه مراجع جهانی، ایران کشوری سرافراز و موفق است؛ هرچند برای رسیدن به قله‌های توسعه ، راه زیادی پیش رو دارد و باید فرزندان و جوانان این کشور آن را ادامه دهند.
نوبخت به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پس از 38 سال که صدام معدوم با حمایت اربابان خارجی با 12 لشکر مکانیزه به کشورمان که به تازگی انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رسانده بود، حمله کرد چند جوانک فریب خورده در اهواز، مردم مظلوم ما را به خاک و خون کشیدند.
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گیلان روز یکشنبه با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در هنرستان فنی و حرفه‌ای زینبیه و کار و دانش حجاب شهرستان رودسر نواخته شد.
امسال سال تحصیلی در استان گیلان با حضور 375 هزار دانش آموز و 28 هزار کادر فعال آموزشی و اداری آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار