سال تحصیلى جدید با نواختن زنگ مهر در آذربایجان غربى آغاز شد

ارومیه(پانا)- سال تحصیلی ٩٨-٩٧ همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ مهر در آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۶۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سال تحصیلى جدید با نواختن زنگ مهر در آذربایجان غربى آغاز شد

آیین نمادین استانی آغاز سال تحصیلی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد نورالزهرا مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ٢ ارومیه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر در ارومیه گفت: امسال 587 هزار دانش آموز در این استان تا کنون ثبت نام کرده اند که 11 هزار بیشتر از سال تحصیلی گذشته است.

ابراهیم محمدی افزود: از این تعداد 42 هزار و 569 دانش آموز در مدارس غیردولتی و افزون بر 540 هزار نفر در مدارس دولتی به تحصیل می پردازند.

وی بیان کرد: تعداد کلاس های زیر پنج نفر سطح استان در سال گذشته 109 کلاس درس بود که امسال به 121 کلاس درس افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تعداد نوآموزان پیش دبستانی استان 31 هزار و 830 نفر است که افزایش 2 هزار و 700 نفری دارد.

محمدی بیان کرد: امیدواریم با همکاری عموم مردم و دستگاههای اجرایی بتوانیم به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای حیات طیبه دست یابیم.

وی ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی در این استان امسال هیچ کلاسی بدون معلم نمانده است.

محمدی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره درباره یاری نظام تعلیم و تربیت به همه دستگاه ها تاکید کرده اند.

وی با اشاره به سیاستهای اجرایی کلان آموزش و پرورش کشور گفت: سند بالادستی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و گفتمان سازی و ترویج سند تحول بنیادین در بین معلمان و اولیا در این راستا لازم است.

وی اضافه کرد: پاسخگویی و شفافیت در مقابل مردم امسال در سرلوحه کار این نهاد در استان است و باید در همه بخشها نمود داشته باشد.

محمدی با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ نماز و نماز خوانی در مدارس اظهار داشت: مدارس صرفا مکانی برای علم اندوزی نبوده و طبق سند تحول بنیادین و چرخشهای تحول آفرین، این نهاد از یک نهاد علمی صرف به یک نهاد تربیتی و فرهنگی تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: اخلاق محوری لازم است تا در سال جدید تحصیلی به مانند سالهای قبل جزو اولویتها باشد چرا که اخلاق عنصر پنجم برنامه درس ملی است.

وی اضافه کرد: چابک سازی فرآیند تعلیم و تربیت با کاهش آزمونها و استفاده نکردن از کتب غیر درسی نیز باید در امر تعلیم و تربیت در سالجاری مورد توجه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار