شهردار تهران: آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شد

تهران (پانا) - شهردار تهران از معافیت وزارت آموزش و پرورش در پرداخت عوارض تغییر کاربری خبر داد و گفت از این پس آموزش و پرورش حتی برای تغییر کاربری هم نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

کد مطلب: ۸۵۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران: آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سید محمدعلی افشانی صبح امروز با حضور در مدرسه استثنایی «جبار باغچه‌بان» و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که معجزه پیامبرش کتاب قرآن بود و اولین آیاتی که به پیامبر وحی شد دعوت به خواندن بود. امیرالمومنین هم در نهج البلاغه یکی از حقوق مردم را تعلیم و تربیت عنوان کردند. بنابراین همه ما برای آموزش و پرورش کودکان این سرزمین مسئول هستیم و شخصاً وظیفه خود می‌دانم تا جای ممکن در کنار دوستانی باشم که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

شهردار تهران با گرامیداشت یاد و خاطره «جبار باغچه‌بان» خطاب به مسئولان مدارس استثنایی گفت: کار شما دشواری‌های بسیار و در عین حال جنبه تربیتی بالایی دارد چراکه انسان در این مسیر ساخته می‌شود. شما الگوی کسانی هستید که از «نتوانستن‌ها» می‌گویند، آنها باید از شما بیاموزند که چگونه می‌شود در موقعیت سخت کار کرد.

وی بر اهمیت آموزش و پرورش در جامعه تاکید و تصریح کرد: امیدوارم آموزش و پرورش افرادی را در جامعه تربیت کند که پرسشگر و محقق باشند. آموزش و پرورش درست آن است که دانش‌آموزان را برای زیست آینده تربیت کند.

به گفته افشانی، حتی در بحث تغییر کاربری ساختمان‌های آموزش و پرورش در بافت‌هایی که فضای آموزشی نیاز ندارند مقرر شد که عوارض برای کسب پروانه از آنها اخذ نشود ؛ دو هفته قبل این مهم به تصویب رسید و از این پس آموزش و پرورش حتی برای تغییر کاربری هم نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری از راه های مختلف می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند، یکی از این روش‌ها نوسازی مدارس به خصوص محوطه‌سازی و فضای سبز است و همچنین می‌تواند در بحث حمل‌ونقل و سرویس دانش‌آموزان هم کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار