معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

افزایش 40 درصدی ترافیک مهر پایتخت

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیش‌بینی افزایش 40 درصدی ترافیک در شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۶۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 40 درصدی ترافیک مهر پایتخت

محسن پورسید آقایی ، با حضور در جلسه ستاد مهر مسئولان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این که پیش‌بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی جدید ترافیک پایتخت حدود 40 درصد افزایش پیدا کند، گفت‌: یکی از اقدامات سال تحصیلی جدید موافقت دولت با شناور شدن ساعات کاری کارمندان است که در راستای کاهش ترافیک و توزیع آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران تردد کامیون‌های حمل و توزیع کالا در کل سطح شهر تا ساعت 9 صبح ممنوع است، ادامه‌ داد: بخش زیادی از ترافیک معابر مویرگی و شریان‌های شهر توسط ماشین‌های توزیع کالا ایجاد می‌شوند و حالا نیز با بخشنامه جدید از امسال تردد آنها تا ساعت 9 در کل سطح شهر ممنوع می‌شود و این‌ در حالی است که در سال گذشته تردد کامیونت ها تنها در محدوده طرح ترافیک ممنوع بود.

پورسید آقایی در ادامه‌ اضافه کرد: همه شرکت‌ها و سازمان‌های معاونت حمل و نقل در آماده‌باش کامل قرار دارند و با کمک پلیس راهور قطعا به ساماندهی ترافیک اقدام خواهیم کرد.

فعالیت 15 هزار راننده سرویس مدرسه

علیرضا قنادان، نیز با حضور در جلسه ستاد مهر مسئولان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این که فعالیت مهر ماهی سازمان تاکسیرانی از سه ماه قبل آغاز شده است، گفت‌: با بخشنامه جدید وزارت کشور در مورد سرویس‌های مدارس، ساماندهی خودروهای سرویس مدارس وارد فاز جدید شد.

وی با اشاره به این که طی ابلاغیه‌ای، 400 شرکت پیمانکاری اعلام آمادگی کرده‌اند که نسبت به ساماندهی سرویس مدارس اقدام کنند، گفت‌: هفته‌ پیش نیز از برچسب الکترونیک و هوشمند سرویس مدارس رونمایی شد به گونه‌ای که یک کد تصویری وجود دارد که اگر والدین آن را اسکن کنند، مشخصات راننده درج می‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این که معاینه فنی همه سرویس های مدارس کنترل می‌شود، در ادامه‌ خاطر نشان کرد: 100 نقطه پر تردد نیز در تهران شناسایی شده است و نسبت به استقرار تاکسی در آن نقاط اقدام کرده ایم و همچنین در 46 پایانه نیز کار خدمات رسانی به شهروندان ادامه‌ دارد.

قنادان در پایان افزود: 15 هزار راننده سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید ساماندهی شدند.

اعلام سرفاصله حرکت قطارهای مترو برای مهر

درادامه فرنوش نوبخت با حضور در جلسه ستاد مهر مسئولان شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این که متروی تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید در آمادگی 100 درصد قرار دارد، گفت‌: سر فاصله چهار دقیقه برای خطوط یک ، دو و چهار را از اوایل امسال در دستور کار خود قرارداده ایم و توانستیم این وضع را پایدار کنیم.

وی با بیان این که در خط 3 مترو سر فاصله حرکت قطارها 9 دقیقه است، خاطر نشان کرد: در خط 5 مترو با وجود تغییرات زیادی که صورت گرفت، سرفاصله حرکت قطارها 10 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو ادامه‌ داد: دو حرکت بدون توقف و اکسپرس از کرج تا تهران داریم و همچنین بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته شده حرکت قطار از کرج به سمت تهران نیم ساعت زودتر از تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار