ماجرای نیمروز اهواز

تهران (پانا) - حادثه تروریستی اهواز نقطه اوج حوادث نخستین روز کاری این هفته بود که به شهادت و مصدوم شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در اهواز انجامید.

کد مطلب: ۸۵۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای نیمروز اهواز

به گزارش ایرنا، امروز شنبه حادثه ای تلخ در دیار خوزستان رقم خورد که دل هر ایرانی را رنجاند، آنجا که چهار تروریست مزدور در واپسین روز تابستان 97 بر مردم ایران زمین رحم نکرده و با شلیک ممتد گلوله جمعی از مردم اهواز را به شهادت رساندند و جمع دیگری را مجروح کردند. شدت تاثر نسبت به این حادثه به حدی بود که دیگر حوادث هفته گذشته را تحت الشعاع قرار داد.

* حادثه تروریستی در اهواز
ماجرا از حوالی ساعت 9 و 30 دقیقه در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز آغاز شد. در این حادثه چهار مزدور اقدام به تیراندازی در محوطه رژه کردند که بر اساس آخرین اخبار در اثر این حادثه 25 نفر جان باختند و حدود 60 نفر نیز مصدوم شدند. ساعاتی پس از این حادثه دلخراش ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور و علی اکبر پورفتح الله رئیس سازمان انتقال خون به عیادت مصدومان حادثه تروریستی اهواز رفتند و از نزدیک اقدامات درمانی مصدومان را پیگیری کردند.

* سیل و صاعقه جان گیر
در روزهای اخیر به دلیل تندباد، سیل و صاعقه پنج نفر در مناطق مختلف کشور کشته و ١٣ نفر مصدوم شدند. مصدومان از استان های تهران، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بودند که به تفکیک البرز 2 نفر (هشتگرد - ریزش دیوار - مرد 45 ساله و دختر بچه 3٫5 ساله)، سمنان یک نفر (شاهرود - سیل - مرد 60 ساله)، گلستان یک نفر (نگین شهر - توفان - سقوط از ارتفاع- مرد) و کهگیلویه و بویراحمد یک نفر (لوداب - صاعقه - مرد 40 ساله) بودند.

* 1167 مصدوم و بیمار مرتبط با حوادث دهه محرم
هزار و 167 مصدوم و بیمار مرتبط با حوادث دهه اول محرم توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در محل حادثه درمان یا برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.
از مجموع این مصدومان 395 نفر برای ادامه روند درمان توسط آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند و٧٧٢ نفر در محل حادثه توسط تکنسین های اورژانس درمان شده اند.

* حوادث ترافیکی رکورددار
انگار هرچقدر حوادث مختلف در کشور داشته باشیم، میزان حوادث ترافیکی در صدر قرار دارد؛ طی هفته گذشته (از 24 شهریور تا 30 شهریور) در مجموع 432 حادثه ویژه در سامانه مرکز مدیریت عملیات بحران (EOC) ثبت شد که در پی این حوادث 1654 نفر مصدوم شدند.
از مجموع هزار و 654 نفر مصدوم این حوادث ویژه، هزار و 427 نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و 87 نفر نیز در محل درمان شدند و 140 نفر جان خود را از دست دادند.
از مجموع 432 حادثه ویژه ثبت شده طی هفته گذشته، 230 مورد حوادث ترافیکی که (معادل 53 درصد از کل حوادث ثبت شده) و 202 مورد حوادث غیرترافیکی (معادل 47 درصداز کل حوادث ثبت شده) بودند. طی هفته گذشته، 66 مصدوم طی 46 ماموریت، توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

* فرشته ای در آغوش فرشتگان نجات
تکنسین های اورژانس 115 شیراز با حضور بر بالین زنی در حال زایمان به تولد نوزاد دختر وی کمک کردند.
فردی با تماس با اورژانس 115 شیراز برای کمک به مادری 20 ساله در حال زایمان تقاضای اعزام آمبولانس کرد. بلافاصله نزدیک‌ترین تیم عملیاتی اورژانس به شهرک صدرا اعزام شد. نیرو‌های امدادی اورژانس بر بالین مادر باردار حاضر و پس از انجام اقدامات درمانی مربوطه نوزاد متولد شد.
مادر و نوزاد متولدشده در سلامتی کامل برای بررسی بیشتر و دریافت سایر مراقبت‌های درمانی به بیمارستان زینبیه منتقل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار