پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت بازگشایی مدارس

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 و بازگشایی مدارس پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت بازگشایی مدارس

متن پیام عسکری نیکزاد به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

« ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسطُرُونَ »

سپاس پروردگاری را که قلم آفرید و موجبات رشد و تعالی انسان را در خردورزی و تفکر قرار داد. بوی ماه مهر و شروع سال تحصیلی، سرآغاز وزش نسیم جان‌بخش دانش است. این رویداد خجسته را به همکاران گرانقدر خود تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

مهر امسال علاوه بر عطر حماسه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، سرخی افتخار و عزّت حسینی(ع) را بر پیشانی دارد و ما نیز ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سایر حماسه‌سازان‌ کربلا، به روح دلاورمردان عرصه ایثار و شهادت و امام راحل(ره) سلام و صلوات می‌فرستیم.

آموزش و پرورش پلی مطمئن میان خانواده، جامعه و آینده محسوب می‌شود؛ از این رو فرآیند یاددهی و یادگیری در نظام تعلیم تربیت باید بتواند دانش‌آموزان را واجد مهارت‌هایی کند تا توان حل مسائل گوناگون در دنیای پیچیده امروز را داشته باشند. این نهاد می‌کوشد تا آینده‌سازان را به ژرف اندیشی، ابتکار ،کنش‌ورزی، آزادگی، راست‌گویی، اعتماد به نفس و عزت نفس رهنمون سازد.

در این مسیر، مدرسه باید بتواند آیین نوع‌دوستی، احترام به بزرگان این سرزمین کهن و مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان بیاموزد و البته این توفیق بزرگ، محصول تلاش معلمان، مربیان و مدیرانی است که به فراگیران، فرصت اظهار نظر،کنجکاوی و حل مسأله را در موقعیت‌های متعدد تدریس و در سایر فعالیت‌های مدرسه می‌دهند.

آموزش و پرورش مازندران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود تلاش می‌کند تا در سال تحصیلی پیشِ رو، مدارس استان از شاخص‌های مدارس با نشاط بهرمند شوند و فرصت‌های برابر آموزشی را با مشارکت ارکان مدرسه، خانواده‌ها و سایر دلسوزان برای همه دانش‌آموزان فراهم سازد.

در پایان ضمن تبریک مجدّد بهار تعلیم و تربیت به فرهنگیان فاضل و فرهیخته از خداوند حکیم می‌خواهم سلامت، سعادت و بصیرت را در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج)، زعامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و برنامه‌های دولت تدبیر و امید به همه نخبگان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت عطا بفرماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار