سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

ماه فتح قله های دانش برای نسل آینده از راه می رسد

بیرجند (پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دیگر بار پاییز با خود شور می آورد، شوری توام با شعور حسینی؛ و قاصدک ها، خبر از بازگشایی مدارس می دهند. چرا که باز ماه عشق و مهربانی، در فضایی آکنده از شور و امید از راه می رسد تا زمینه ساز فتح قله های دانش و دانایی برای نسل آینده ساز جامعه باشد.

کد مطلب: ۸۵۵۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ماه فتح قله های دانش برای نسل آینده از راه می رسد

علی اصغر موسوی کیا سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با صدور پیامی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) فرا رسیدن ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس را گرامی داشت.

در متن پیام سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

بنام خداوند لوح و قلم

دیگر بار پاییز با خود شور می آورد، شوری توام با شعور حسینی؛ و قاصدک ها، خبر از بازگشایی مدارس می دهند. چرا که باز ماه عشق و مهربانی، در فضایی آکنده از شور و امید از راه می رسد تا زمینه ساز فتح قله های دانش و دانایی برای نسل آینده ساز جامعه باشد.

امسال در حالی خورشید دانش و دانایی از مشرق تعلیم و تربیت طلوع می کند که شمیم خوش شهید و شهادت فضای استانمان را به واسطه برگزاری یادواره 2000 شهید گلگون کفن معطر ساخته و تقارن آن با ماه خون و قیام وهفته دفاع مقدس، تلفیقی ارزشمند از واژگان مقدسی چون دانایی، مقاومت، آزادگی، ایثار و شهادت را در اذهان آینده سازان انقلاب متبادر ساخته است؛ واژگانی که به عنوان مبانی اعتقادی، سرلوحه نظام تعلیم و تربیت است.

تقویم از این روزهای نقره فام به سادگی نمی گذرد، توشه ها می گیرد و خوشه ها می چیند. امروز همه راه های روشن، به مدرسه ختم شده، چشمه های صفا و یکرنگی، در حضور مهر می جوشد و مشتاقان علم و ادب فوج فوج در بوستان دانایی گرد هم می آیند تا بار دیگر، در محضر «یار مهربان» بودن را جشن بگیرند؛ که این خود سرآغازی جدید، بر صدای همبستگی است.

براستی که تصنیف عاشقانه مهرورزی، هدیه مهر است که بچه ها برای معلمان و هم کلاسی های خود به ارمغان می آورند.

این جانب در طلیعه بازگشایی مدارس، یاد و خاطره معلمان گرانقدر و دانش آموزان عزیز آسمانی که در کربلای 8 سال دفاع مقدس از ولایت و اسلام ناب در آوردگاه عشق ایثار پر پرواز گرفته و تا ملکوت اوج گرفتند؛ و نیز شهدای راه حریم و حرم به ویژه اولین شهید مدافع حرم استان شهید بصیری پور را گرامی داشته، از خداوند متعال علو درجات را برای این عزیزان مسالت می نمایم و بار دیگر ضمن تسلیت ایام محرم به اقشار مختلف جامعه، دانش آموزان و اولیای محترم، خوش آمد ویژه خود را به نوگلان و شکوفه های کلاس اولی تقدیم می نمایم و امیدوارم با توکل برخداوند منان در سنگر مدرسه برای فراگیری علم و دانش کوشا و سربلند باشند.

همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را از جامعه شریف و متعهد فرهنگی استان، مدیران، معلمان، مربیان و همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت که تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، خلاق و پایبند به ارزش ها را وجه همت خود قرارداده اند،اعلام می دارم.

باشد که به همت همه ی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت، در راستای سیاست های آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با همفکری و همدلی فرهنگیان گرانقدر، دانش آموزان تلاشگر و صاحب نظران تعلیم و تربیت، بتوانیم موجبات عزت، سربلندی و پویایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، این بهارستان علم و ادب، را بیش از پیش فراهم آوریم.

از خداوند منان برای تمامی عزیزان توفیق روز افزون، دوام و قوام توفیقات الهی تحت زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و دولت خدمتگزار تدبیر وامید را مسئلت دارم.

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

علی اصغر موسوی کیا

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار