کاهش آلودگی محیط زیست با استفاده از ظروف برگشت پذیر به جای ظروف پلاستیکی در توزیع نذری

شیراز (پانا) – مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از خیرین آگاه و دوستدار محیط زیست خواست تا بخشی از نذری خود را به تهیه ظروف سازگار با محیط زیست اختصاص دهند.

کد مطلب: ۸۵۵۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آلودگی محیط زیست با استفاده از ظروف برگشت پذیر به جای ظروف پلاستیکی در توزیع نذری

سعید محمودی، با قدردانی از انجمن های مردم نهاد استان فارس که در ایام دهه اول محرم اقدام های وسیع و دامنه داری را به منظور ترویج فرهنگ صحیح محیط زیستی انجام دادند، از عزاداران حسینی خواست تا در طول ماه های محرم و صفر، برای غذاهای گرم تا جایی که می‌توانید از ظروف آلومینیومی استفاده کنید.

وی ادامه داد: ظروف پلاستیکی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت انسان ها به خاطر برگشت‌ناپذیر ‌بودن به چرخه طبیعت و محیط زیست صدمه می زند.

وی توصیه کرد: از ظروف گیاهی ساخته شده با نشاسته و ذرت که هم به لحاظ سلامت انسان و هم به لحاظ سلامت و پاکیزگی محیط زیست بهتر است استفاده کنیم.

وی با اشاره به قیمت بالاتر این ظروف و بیان اینکه به تازگی نذرهای هوشمندانه و صحیحی در جامعه رواج یافته است، خیرین آگاه و دوستدار محیط زیست را به خرید و توزیع ظروف نذری سازگار با محیط زیست فراخواند.

محمودی افزود: برای چای و سایر نوشیدنی‌های گرم هم حتما از لیوان کاغذی استفاده شود. زیرا آشامیدن نوشیدنی داغ در لیوان پلاستیکی به نوعی نوشیدن شربت سرطان است.

سعید محمودی با ابراز تاسف از دیدن صحنه نازیبا پس از نذری در بعضی از خیابانها بیان داشت: اگر به دنبال ثواب واقعی هستیم حواسمان به ظروف نذری که می‌دهیم باشد. اگر کنار خیابان نذری می‌دهیم حتما جایی برای ریختن ظروف استفاده شده و کثیف در نظر بگیریم. این‌کار هم به بازیافت راحت‌تر مواد پلاستیکی کمک و هم زحمت رفتگر محله را کمتر می‌کند.

محمودی در پایان افزود: آیا هیچ یک از ما می‌خواهد ثواب نذرش با آه شبانه یک پاکبان زحمتکش از بین برود؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار