مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

افزایش 14 هزار نفری دانش آموزان نسبت به سال گذشته

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تجهیز 7 هزار و 950 کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: 388 کلاس‌ درس در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که 14 هزار دانش‌آموز بر جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی قبل افزوده شده است.

کد مطلب: ۸۵۵۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 14 هزار نفری دانش آموزان نسبت به سال گذشته

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در جمع نمازگزاران بوشهری با تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سال تحصیلی پیش رو از روز سی و یکم شهریور ماه با حضور شکوفه های کلاس اولی آغاز می شود و دانش آموزان استان ما همراه با سراسر کشور و با شور حسینی سال تحصیلی خود را در محیط های آموزشی و پرورش خود شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه در 2200 واحد آموزشی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 230 هزار و 800 دانش آموز در تمام دوره های تحصیلی اول مهر ماه راهی 2 هزار و 200 مدرسه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تجهیز 7 هزار و 950 کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: 388 کلاس‌ درس در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که 14 هزار دانش‌آموز بر جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی قبل افزوده شده است.

کرمی، با اشاره به تحصیل 36 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در مدارس غیردولتی افزود: 14 هزار و 375 کادر آموزشی، فرهنگی، پرورشی، اداری و خدماتی در امر تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید فعالیت می‌کنند.

وی، از بازنشسته شدن 552 کارمند آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جدید خبرداد و بیان کرد: در این سال 266 همکار فرهنگی به ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر افزوده می‌شود که کمبود نیروهای آموزشی از طریق ظرفیت همکاران حق‌التدریسی، نوبت دوم، بازنشستگان و پیشکسوتان جبران می‌شود تا در شروع سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه میانگین کشوری پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در کشور ۹۷,۸۳ درصد است بیان کرد: در دوره ابتدایی استان موفق به پوشش تحصیلی ۹۸,۷ درصدی دانش آموزان این دوره شده است که از میانگین کشوری نیز بالاتر است و در دوره پیش دبستانی نیز این پوشش با رشد ۱۸ درصدی به ۷۸ درصد برای نوآموزان رسیده است.

وی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی شاهد ارتقا میانگین نمرات امتحانات نهایی بیش از میانگین کشوری در دوره پیش دانشگاهی هستیم تصریح کرد: در امتحانات نهایی دوره پیش دانشگاهی نیز استان از نمره ۱۱,۸۴ به ۱۲,۳۳ رسیده است.

کرمی، با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزشی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند که در کنکور سراسری 211 دانش‌آموزان استان رتبه زیر یک‌هزار کسب کردند که نسبت به سال قبل 33 نفر افزایش دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کسب رتبه های اول تا سوم کشوری توسط ۴۸ دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری در رشته های انفرادی و گروهی، کسب رتبه اول، دوم و پنجم کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز در تابستان امسال، کسب ۵ مقام تیمی در مسابقات ورزشی دانش آموزی کشور و کسب ۲۵ مدال انفرادی در این مسابقات از دستاوردهای موفقیت آمیز آموزش و پرورش استان در بخش های فرهنگی و ورزشی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: نصب ۴۰ چمن ورزشی در مدارس، اجرای طرح حیاط پویا در ۶۰ درصد مدارس، پوشش ۱۰۰ هزار نفری دانش آموزان در طرح وارنیش فلوراید دندان، پوشش ۱۰۰ درصدی دختران متوسطه دوم و ۵۰ درصدی متوسطه اول در طرح های آهن یاری و ویتامین دی، اجرای طرح های ۴ گانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت حوزه تربیت بدنی در سطح مدارس است.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۷۶۰ نفر از بی سوادان در سال تحصیلی گذشته جذب و آموزش دیدند.

وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی با همکاری وزارت نفت افزود: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان 4 شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم با تخصیص 28 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت اجراء شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر این طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دشتی، تنگستان و دشتستان با اعتبار 16 میلیارد ریالی منطقه ویژه پارس جنوبی اجرا شد.

کرمی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری به فرهنگیان استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات ضروری از محل صندوق ذخیره فرهنگیان به کارکنان آموزش و پرورش استان بوشهر، این افراد 20 میلیارد تومان وام بانکی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه به اینکه آموزش و پرورش استان در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی در شهریور ۹۷ موفق به کسب دستگاه برتر استان شد افزود: تعمیر، تجهیز و راه اندازی مرکز آموزشی-رفاهی شماره ۲ فرهنگیان بوشهر و سالن پذیرایی و غذا خوری در شهرستان گناوه از دیگر فعالیت آموزش و پرورش استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار