مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: 68 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان شرقی راهی مدرسه شدند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 68 هزار دانش‌آموز کلاس اولی و 58 هزار نوآموز پیش دبستانی امروز همزمان با سراسر کشور در مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها شرکت کرده و وارد چرخه تعلیم و تربیت استان شدند.

کد مطلب: ۸۵۵۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: 68 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در آذربایجان شرقی راهی مدرسه شدند

جعفر پاشایی صبح امروز در مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در دبستان قائم آل محمد اظهار کرد: امسال ۳۸۰ هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل خواهند شد و امروز نیز ۶۸ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۵۸ هزار نو آموز پیش دبستانی در سراسر استان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.

وی ادامه داد: همه ساله کلاس اولی ها با هدف آشنایی با محیط مدرسه و معلم و کتب درسی یک روز زود تر از بقیه دانش آموزان سال تحصیلی را اغاز می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در تابستان امسال تمامی امکانات درون و برون سازمانی را بکار گرفته ایم تا در اول مهر کمبود کلاس و یا کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

پاشایی افزود: همچنین از همه ظرفیت ها استفاده کرده ایم تا در تمام استان بویژه نقاط محروم پوشش تحصیلی پیش دبستانی افزایش دهیم.

وی اهمیت ماه محرم، ماه مهر، جایگاه معلم و مدرسه را برای دانش آموزان تبیین کرد و گفت : تمام تلاش دستگاه تعلیم و تربیت استان برای این است که مدارس بانشاط و پویا داشته باشیم

تحصیل 55 هزار دانش آموز در ناحیه 5 تبریز

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز نیز در این مراسم بیان کرد: دانش آموزان ناحیه ۵ تبریز از نظر فکر ی محروم نیستند بلکه این ناحیه در تمامی شاخص ها جز اولین ها و دومین های استان است.

علیرضا ستاری افزود: در دروس نهایی و پیش دانشگاهی ناحیه ۵ رتبه اول استانی دارد ویکی از دانش آموزان این ناحیه نیز در المپیاد نانومقام آور بود.

وی خاطر نشان کرد: این ناحیه با ۵۵ هزار دانش آموز و بیش از ۳ هزار معلم به استقبال سال تحصیلی جدید می رود.

در ادامه این مراسم، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی از کلاس ها بازدید کرده و با دانش آموزان کلاس اولی و معلمان در فضای صمیمی به گفت و گو پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار