مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : دانش آموزان در مدارس درس مهر و محبت و نوع دوستی می آموزند

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین روز شکوفه ها و غنچه ها در سنندج با بیان اینکه مدرسه جای مهر ، محبت ، لطف و عنایت است؛ اظهار داشت: مدرسه مکانی است که در آن صمیمیت و انسان دوستی در دانش آموزان نهادینه می شود .

کد مطلب: ۸۵۵۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان : دانش آموزان در مدارس درس مهر و محبت و نوع دوستی می آموزند

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز در مراسم نمادین روز بازگشایی که در دبستان معلم ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و بهار علم و معرفت را به دانش آموزان ، اولیا و معلمان تبریک گفت.

قربانی با بیان اینکه ورود دانش آموزان به مدارس هر سال همزمان با ماه مهر و با برگزاری آیین های ویژه انجام می شود ، اظهارداشت: مدرسه باید جای مهر ، محبت ، لطف و عنایت باشد و مکانی باشد که صمیمیت و انسان دوستی در دانش آموزان نهادینه شود .

وی ادامه داد: دانش آموزان وقتی وارد جامعه می شوند باید احساس نوع دوستی کرده و برای خود و جامعه ساعی و پرتلاش باشند و زمانی این اتفاق خواهد افتاد که ویژگی صمیمیت و انسان دوستی در وجود آنان نهادینه شده باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: اگر می خواهید دانش آموزان نسبت به درس و مدرسه علاقمند باشند و اهداف آموزشی و تربیتی نظام تعلیم و تربیت در شخصیت آنان نمود پیدا کند باید اهداف آموزشی و تربیتی با مهر و محبت به دانش آموزان یاد داده شود .

وی با بیان اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی در سنی هستند که برنامه های آموزشی و درس ها را با صمیمیت و صفا می توانند یاد بگیرند؛ تاکید کرد: معلمان و مربیان با توجه به اینکه دانش آموزان این دوره به لحاظ رشد ذهنی در مرحله انتزاعی نیستند باید در قالب تجسم، شعر، تمثیل و هنر آموزش های لازم را به آنان یاد داده و در سرلوحه برنامه های تربیتی قرار گیرد.

رشید قربانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان با درس دادن محض به مدرسه علاقمند نخواهند شد؛ ابراز امیدواری کرد : مهر و محبت در قالب هنر، شعر و تمثیل می تواند اهداف آموزشی و تربیتی را محقق سازد .

وی خطاب به اولیای دانش آموزان با بیان اینکه از امروز باید حساسیت بیشتری نسبت به وضعیت فرزندان خود داشته باشید از آنان خواست تا ضمن هماهنگی و همراهی با برنامه های مدرسه ، جهت نهادینه سازی امر تربیت ارتباط مستمری با مربیان داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار