در رژه نیروهای مسلح در بندرعباس

لاریجانی: آمریکا با نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی، تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند

تهران (پانا) - رئیس مجلس معتقد است امروز آمریکا نوعی تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی زده است اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا ثمری ندارد، آنها ملت ایران را نشناخته‌اند این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده‌اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت.

کد مطلب: ۸۵۵۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی: آمریکا با نقاب حقوق بشر و دموکراسی‌خواهی، تروریسم بین‌المللی را رهبری می‌کند

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز شنبه (۳۱ شهریورماه)در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندر عباس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس سخنرانی کرد.

متن سخنرانی رئیس مجلس به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود خدا بر پیامبران و اولیای عظیم الشأن اسلام به ویژه امام حسین (ع) و یاران فداکار او، سلام و درود خداوند بر شهیدان بزرگوار انقلاب اسلامی و امام شهدا، خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان غیور.

سلام و عرض ارادت به محضر فرماندهی کل قوا و شما نیروهای مسلح سلحشور که فداکاری‌های شما همیشه در ذهن ملت ایران خواهد بود.

امروز سالگرد آغاز حمله ارتش صدام حسین به خاک ایران اسلامی است، حمله‌ای که منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن شد. در آن زمان صدام حسین با نیت پلیدی که داشت و با تحریکی که از سوی برخی دولت‌های منطقه و فرا منطقه صورت گرفت، تصور می‌کرد با ارتش خود که با تدارکات زیاد آن را قدرتمند کرده بود و با بهره‌مندی از حمایت‌های خارجی، ملت ایران را به زانو در می‌آورد و با اشغال بخشی از خاک کشور ایران، نظام جمهوری اسلامی را تسلیم اراده خود کند، ولی همگان دیدند که او به هیچ یک از آرزوهایش نرسید، گرچه خسارات مالی و جانی سنگینی را بر کشور ایران و عراق وارد کرد، اما از صدام حسین و ارتش او هیچ اثری نیست، بلکه نابود شدند و تنها لعنت و نفرت ملت های منطقه برای او باقی مانده است.

ملت ایران و عراق در طول تاریخ، زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشتند، امروز نیز روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند و در کنار هم زندگی می‌کنند و دولت‌های دو کشور نیز روابط صمیمانه ای دارند و در عراق جدید نیروهای مسلح این کشور مجدداً شکل گرفت که در خدمت ملت عراق است و با تروریست ها مبارزه می‌کند.

قدرت نیروهای مسلح از سوی هیچ دولتی به ایران اهدا نشده است

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمندتر از همیشه آماده دفاع از ملت و کشور است. این قدرت اهدایی هیچ دولتی به ایران نیست. نسخه مجاهدت‌ها و تدابیر راهبردی و همت بلند جوانان و فرماندهان غیور و سلحشور ما است، به طور خلاصه می‌توان 4 علت در توانمندی نیروهای مسلح امروز ایران برشمرد؛ اول پایه گذاری صحیح و اصولی نیروهای مسلح در نظام جمهوری است، در قانون اساسی ما 9 اصل اختصاص به نیروهای مسلح دارد و حدود 10 اصل به نحوی به نیروهای مسلح مربوط می‌‌شود. از مجموع این اصول قانون اساسی و تجربه دفاع مقدس اینگونه دریافت می‌شود که ارکان اصلی شکل‌گیری نیروهای مسلح در انقلاب ما عبارتند از: 1- مردمی بودن که ذات نیروهای مسلح کشور است، 2- مکتبی بودن، در اصل 144 آمده است ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و در اصل 150 ویژگی سپاه پاسداران را نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن دانسته که عمق فکری و آینده‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد؛ دوم فرماندهی هوشمند و پارسا که چه در زمان حضرت امام و چه رهبری حضرت آیت العظمی خامنه‌ای این ویژگی‌ها عامل قدرتمندی نیروهای مسلح شد؛ سوم خودکفایی که در بند 13 اصل سوم بدان تاکید شده است و تجربه جنگ نیز نشان داد اتکا به خود تنها راه صلابت نیروهای مسلح ما است و مزیت‌های تکنولوژیک نظامی مخصوصا در حوزه موشکی امروز عامل صیانت ملت ما در مقابل اجانب گستاخ است؛ چهارم تجربه جنگ، نیروهای مسلح کشور ما را آبدیده کرد. نیروهای مسلحی که در یک جنگ طولانی شکل گیرد، با نیروهای مسلحی که در درون مانورهای نظامی سربرآورد، زمین تا آسمان متفاوت است.

ایران نیروهای مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی را دارد، بلکه آماده است به همه کشورهای دوست در منطقه یاری رساند

به این دلایل امروز ایران نیروهای مسلحی را در اختیار دارد که نه تنها توان ایستادگی در برابر هر قلدر مستی را دارد، بلکه آماده است به همه کشورهای دوست در منطقه یاری رساند و آنها را در مقابل تروریسم و نقشه‌های شیطانی قدرت‌های زیاده‌خواه مانند آمریکا کمک کند، مانند آنچه در سوریه و عراق پیش آمد. دور از انتظار نیست که آمریکا به دلیل منع توفیق در مصاف سخت با جمهوری اسلامی که دچار عجز شده است، روش دیگری را در مبارزه با ملت ایران دنبال کند.

ترامپ به دنبال غارت ثروت کشورهای منطقه است

یکی از شگردهای آمریکا این است که شبانه روز تلاش می‌کند تا کشورهای همسایه و منطقه را از ایران بترساند و یک هراس تصنعی به آنها القا کند و با تبلیغات رسانه‌ها و با اعزام هیات‌های به ظاهر سیاسی و در باطن اطلاعاتی و امنیتی، سعی می‌کند که مقامات کشورهای منطقه را نسبت به ایران نگران کند. به رهبران کشورهای همسایه و منطقه به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس که برادران عرب و مسلمان ما هستند می گوییم:

«شما خود می‌دانید که آمریکا و آقای ترامپ و مایک پومپئو، وزیر امورخارجه آمریکا خیرخواه ما و شما نیستند، نیت آنها شیطانی است و آنها دشمنان اسلام و مسلمانان است و حتی بهتر از ما خبر دارید که به دنبال غارت ثروت شما هستند. کسانی بودند که فکر می‌کردند با ریاست جمهوری ترامپ آنها به آمال و آرزوهایشان خواهند رسید اما اکنون متوجه شده‌اند که آقای ترامپ به دنبال کسب پول و ثروت آنها است و جز چپاول درآمدهای این کشورها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.»

«دولت آمریکا انتخاب خود را کرده است، انتخاب آنها رژیم صهیونیستی یعنی اسرائیل است. آنها برای عرب‌ها به طور عام و فلسطینی‌ها به طور خاص ارزشی قائل نیستند، خود شاهد بودیم در دو سال گذشته با چه ادبیات زشت و تحقیرآمیزی از شما یاد کرد که انسان از تکرار آنها خجالت می‌کشد. ما و شما باید هوشیار باشیم، تکرار تجربه صدام حسین که فریب آمریکا را خورد، کافی است. روزی که آقای رامسفلد از طرف دولت آمریکا وعده‌های آنچنانی به صدام داد، او هرگز فکر نمی‌کرد چنین سرنوشت شومی در انتظار او است و حتی خود آمریکایی‌ها عامل نابودی او خواهند شد. صدام حسین با شعارهای جاهلی قبل از اسلام سعی در تحریک اعراب علیه ایران کرد، در حالی که او فراموش کرده بود که قرنها است مردم ایران و عرب در زیر سایه اسلام عظیم به سوی یک قبله نماز می‌خوانند و به یک پیامبر عشق می‌ورزند و از یک کتاب اطاعت می‌کنند و با هم خدای قاهر، قادر و متعال را عبادت می‌کنند.»

نباید اجازه دهیم آمریکا در خلیج فارس اختلاف افکنی کند

برادران و خواهران عزیز؛ خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری میان ما و شماست. اینکه این آب، آتش کینه‌ها و حقه‌ها را خاموش خواهد کرد، نباید اجازه دهیم رژیم آمریکا در خلیج فارس ماجراجویانه بین ما و شما اختلاف افکنی کند، مطمئن باشید نیروهای مسلح قدرتمند جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهد خلیج آرام و آبی فارس را تبدیل به خلیج آتش کند، ما و شما کشورهای منطقه تاریخ مشترک، جغرافیای مشترک و دین واحد داریم. سوال این است که آمریکا در اینجا چه می‌کند؟

ما برای دوستی با همسایگان هزینه زیادی پرداخت کرده ایم

در مقابل خوی اخاذی آمریکا، راهی جز نصیحت به کشورهای منطقه و اعلام نظر روشن خود به دوستی با آنان نداریم، اما در مقابل ماجراجویی آمریکا نیز نیروهای مسلح قدرتمند که متکی به اراده ملت نستوه ایران هستند، دهان آنها و هر کس که با آنها همراهی کند را خرد خواهند کرد. ما حساب کشورهای منطقه را از آمریکا جدا می‌دانیم، اما در شراکت توطئه ضد ایران، موضوع شکل دیگری دارد. بخاطر برخی سلاح‌ها، دچار محاسبه غلط نشوند که بله؛ ضربه‌ای می‌زنیم و بعد اخطارهایی می‌دهیم که مانع از تحرک ایران شود، از همین حالا اعلام می‌کنیم در پاسخ تحرک بی‌خردانه آنها، هرگز آنها را رها نخواهیم کرد و این سیاست جمهوری اسلامی را در تجربه گذشته فهم کرده اید که هرگز کسانی که با دولت ایران دشمنی کرده اند، رها نکرده‌ایم و به یک نکته نیز توجه کنید که ما برای دوستی با همسایگان گاه هزینه زیادی داده‌ایم و گذشت کرده ایم، ولی این گذشت برای فهم عمیق ارزشی که برادری و دوستی همسایگان برای ملت ما داشت، انجام شد. هنگام حمله و تجاوز صدام حسین به کشور کویت، ما بلافاصله جانب کویت را گرفتیم و برادری خود را ثابت کردیم گرچه می‌دانستیم آنها در جنگ صدام با ایران جانب صدام را داشتند، اما ما گذشت کردیم و در برابر ستم صدام آنها را یاری کردیم.

احتیاجی به کدخدای ستمگر در منطقه وجود ندارد

امروز باید صحنه دوستی و هم‌صدایی شفاف باشد، از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفت و گو و مذاکره با کشورهای منطقه به حل و فصل آن دست یابیم. احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است.

آمریکا به دنبال جبران خسارت 7 هزار میلیارد دلاری خود در منطقه است

آقای ترامپ مدعی است که سیاست اسلاف گذشته‌اش در منطقه اشتباه بوده چون 7 هزار میلیارد دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است و سودی نبرده‌اند و او م‌ خواهد آن را تلافی کند، یعنی 7 هزار میلیارد دلار از ثروت مردم منطقه را غارت کند. راهکاری که برگزیده، ترساندن کشورهای منطقه از ایران و فشار بر آنها برای هم‌صدایی با اسرائیل است. سوال این است که در این سیاست منافع ملت‌های منطقه کجای آن است؟ شاهدیم که آقای ترامپ حتی ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده بلکه او می‌خواهد به همه ملت‌های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را تهدید و غارت ثروت آنها مورد هجوم قرار دهد. امروز اگر در این موضوع روشن، کشورهای منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام قد در خدمت صهیونیست ها است، همه کشورهای غفلت زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند، ما نظر خود را خیرخواهانه اعلام کردیم. سایر دولت‌ها باید مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا بایستند، و الا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ کدام از آنها رحم نمی‌کند.

شاهد بودیم که 3 روز پیش همه کشورهای منطقه را که با آمریکا همکاری دارند، تهدید کرد. قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانید که اینگونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای نخواسته فرصت پیدا کند همه شما را به پابوسی نتانیاهو به تلاویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند و بر چاه‌های نفت شما سربازان آمریکایی را مستقر خواهد کرد.

‌نکته دیگر که باید اشاره کنم این است که آقای ترامپ و پومپئو مدعی هستند که در کنار ملت ایران هستند، اما میگویند می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم تا به زندگی ملت ایران لطمه بزنیم و اقتصاد آنان را تخریب کنیم. این دو موضوع چگونه قابل جمعند؟ آیا فریبکاری و تناقض‌گویی نیست؟ آنها که در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند جنگ ضد ایران راه بیندازند، با مکر و خدعه وارد شده‌اند. شما کنار ملت ایران نیستید، شما به جنگ اقتصادی ضد ایران، ضد کودکان، ضد زنان و علیه بیماران ملت ما برخاسته‌اید و درست مثل تروریست‌ها عمل می کنید که به زنان و کودکان و افراد بیگناه حمله می‌کنند.

آمریکا با نقاب حقوق بشر و دموکراسی خواهی، تروریسم بین المللی را رهبری می‌کند

امروز آمریکا نوعی تروریسم بین المللی را رهبری می‌کند که نقاب حقوق بشر و دموکراسی خواهی زده است، اما تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا ثمری ندارد، آنها ملت ایران را نشناخته اند. این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده‌اند و زیر بار ذلت نخواهند رفت.

مراسم باشکوه عزاداری ملت ایران در ایام سوگواری امام حسین (ع) را مشاهده کردید. ملت ایران، ملتی حسینی است که شعار او «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» بود. تحریم های شما ممکن است مدتی ملت ایران را آزار دهد اما ملت ایران با اتحاد و یاری به یکدیگر مقاومت خواهند کرد و دولت آمریکا را پشیمان می‌کنند. ملت ایران که با همیاری یکدیگر مراسم عزای حسینی را هر چه باشکوه تر برپا کردند، با همیاری یکدیگر این نگاه که چگونه می‌توان به کشور کمک کرد تا در مصاف با دشمن پلید، ملت پیروز شود، مقاومت اقتصادی را برای ساختن اقتصادی نو در کشور پی می‌گیرد، انشالله پیروز و سربلند باشید، والسلام و علیکم و رحمة الله برکاته.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار