این خبر به روزرسانی می‌شود

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + تصاویر

داعش مسئولیت حمله را پذیرفت

اهواز (پانا) - تیراندازی یک گروه تروریستی به رژه صبح امروز نیروهای مسلح در اهواز، مرکز استان خوزستان، باعث شهادت شماری از حاضران در مراسم شد.

کد مطلب: ۸۵۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + تصاویر

بر اساس گزارش‌ خبرنگار صداوسیما در محل که به صورت تلفنی با شبکه خبر گفت‌‌وگو می‌کرد، این حمله از پارکی که در پشت جایگاه برگزاری مراسم قرار دارد، صورت گرفت و منجر به مجروح و کشته شدن تعدادی از حاضران شد.

به دنبال این گزارش، رژه نیروهای مسلح در اهواز نیمه‌کار ماند.

اولین آمار از شمار مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز حکایت از به شهادت رسیدن ۸ نفر از نیروهای سپاه دارد. همچنین بر اساس اخبار حدود 20 نفر شهید شده‌اند.

همچنین در جریان این حمله مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان و محافظ فرمانده سپاه استان خوزستان به شهادت رسیدند.

الاحواز حمله را بر عهده گرفت

به گزارش ایسنا، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در این زمینه گفت: «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند.»

او افزود: «اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.»

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: «چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.»

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله‌کننده به رژه نیروهای مسح اهواز خبر داد.

طبق بررسی‌های اولیه تروریست‌ها 4 نفر بوده‌اند، دو نفر معدوم و یک نفر دستگیر شده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در میان مجروحان حادثه چند خبرنگار حضور داشتند.

فهرست اولیه شهدای حادثه تروریستی اهواز منتشر شد.

پیکر شهدا و مجروحان حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.

بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهدا:

۱-علی لویمی
۲-اسماعیل شفیعی نژاد
۳-میلاد جهانگیر نژاد
۴-رضا شفیعی
۵- سعید کریمی
۶-امیر فرخی
۷- یونس پور حلو

8- حسین منجزی

معاون سیاسی استاندار خورستان اعلام کرد: «تعداد شهدا در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد. همچنین تعداد زخمی‌ها به بیش از 30 نفر رسیده است.»

اولین تصاویر از دو تروریست که امروز در حادثه اهواز کشته شدند منتشر شد:

خبرنگاری که امروز در حادثه تروریستی اهواز شهید شد، یونس پورحلو، خبرنگار نشسریه عصر جنوب است.

شمار شهدای حمله تروریستی به اهواز به 12 نفر افزایش یافت که در میان شهدا یک کودک 4 ساله دیده می‌شود.

سخنگوی الاحواز در مصاحبه با ایران نشنال مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و درباره شهادت غیرنظامیان و مردم گفته است که در یک عملیات حتمال حمله به مردم وجود دارد!

به گزارش ایسنا،‌دکتر ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز ظهر امروز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

‏یک منبع آگاه به ایرنا خبرداد تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به ۲۴ نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.

هر چهار تروریست‌ حادثه امروز اهواز مردند

به گزارش ایسنا، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از مرگ هر 4 تروریست حمله تروریستی امروز اهواز خبر داد.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حمله تروریستی صبح امروز در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: «4 نفر تروریست از چند روز قبل از برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز در نزدیکی محل برگزاری رژه سلاح‌هایی مخفی کرده بودند و امروز در پوشش مردمی خود را نزدیک به محل برگزاری رژه (پارکی در نزدیکی جایگاه رژه) کردند.»

او با بیان اینکه سلاح این تروریست‌ها کلاشینکف بوده ادامه داد: «این چهار تروریست با سلاح خود به سمت جایگاه رژه تیراندازی و مردم را به رگبار بستند که تعدادی از این تیرها به رژه روندگان و تماشاچیان حاضر در محل برگزاری رژه اصابت کرد و منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از این افراد شد که در میان این افراد دختری خردسال و یک جانباز دیده می‌شود.»

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به عکس‌العمل نیروهای امنیتی حاضر در محل برگزاری رژه خاطرنشان کرد: «تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالای سه تن از تروریست‌ها درجا به درک واصل شدند و یک نفر نیز مجروح و دستگیر شد که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شدند.»

توئیتر العربیه در خبری فوری اعلام کرد که داعش مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را پذیرفته است. این در حالی است که پیش از این گروه تروریستی الاحواز مسئولیت این حمله را پذیرفته بود.

اعماق در حالی که به نقل از یک منبع آگاه مسئولیت حمله را پذیرفته است، در یک گاف خبری اعلام کرده که حمله داعش به نیروهای مسلح ایرانی با حضور رئیس‌جمهوری بوده است این در حالی است که حسن روحانی در مراسم رژه اهواز حضور نداشت.

متنی که اعماق (پایگاه اطلاع رسانی رسمی داعش) منتشر کرده به شرح زیر است:

«یک منبع امنیتی به خبرگزاری اعماق اعلام کرد: یگان‌های ویژه دولت اسلامی (داعش) به تجمع نیروهای مسلح ایرانی در شهر اهواز همزما با حضور رئیس جمهوری ایران در رژه نیروهای مسلح حمله کردند.»

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حمله تروریستی اهواز تاکنون 29 شهید و 57 زخمی برجای گذاشته، متذکر شد که اکنون وضع امنیتی مطلوبی در اهواز برقرار است.

اخبار تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار